Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mus utan fördröjning?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-24 14:19

Sitter med en trådlås Mighty Mouse. Funkar bra om man använder den till enkla saker som inte kräver nån precision, men är rätt värdelös att använda till typ grafiskt arbete, eftersom den är seg (på alla hastigheter).

Testade att koppla in två andra USB möss, som funkar fint på PC, men blev rätt besviken då dem var ungefär lika sega som MM när jag körde dem på min Mac.

Har jag bara otur eller är Mac segare när det kommer till möss som ryktena säger?

Några tips på bra möss? (som inte är sjukt fula...)

  • Medlem
  • 2007-02-24 16:33

Jag använder en Razor ProClick 1.6 (http://www.razerpro.com//index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=45)

Reptilsnabb respons...

Snygg är den också, tycker jag...

  • Medlem
  • 2007-02-24 21:27

Testa: USB Overdrive http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13443
Då får du mer fart på musen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-25 23:17

cool, tack!

USB overdrive..funkar det med intel macs?

Ursprungligen av barzini:

cool, tack!

USB overdrive..funkar det med intel macs?

verkar så? har själv inte provat.

Product Description:
The USB Overdrive is a universal USB driver that handles all USB mice and trackballs from any manufacturer and lets you configure them either globally or on an application-specific basis. It reads all kinds of wheels, buttons, switches and controls and supports scrolling, keyboard emulation, launching and complex actions as well as all the usual stuff like clicking, control-clicking and so forth. The USB Overdrive can easily handle several USB devices at once.
What's new in this version:
universal binary for Intel-based macs
better support for left-handed Mighty Mouse configurations
added specific support for Logitech MX-518 and G5 mice

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-02-26 10:25

Wow, fungerar de där programmen bra? Avhjälper dom också "fladdrandet" som uppstår när man skall göra små fina rörelser med musen?

Jag skaffade mig en sladdstyrd Mighty Mouse just för att jag var så irriterad på min slöa, dallrande apple-BT-mus.

1
Bevaka tråden