Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-13 14:27

Inloggningen är löst, men en del problem kvarstår dock.

Forumet klarar inte breda inlänkade bilder, utan inlägget hamnar då under reklamen: http://www.99.se/ovriga-instrument/209184-akustiska-trummmor.html#post1212669

Rätt hade varit att skjuta reklamen åt höger, samt acceptera att det ser lite fult ut.

  • Medlem
  • 2007-01-13 14:59

Browser: IE6

Grafikbuggar, se bild på http://c64.org/~jgb/99bugs.jpeg

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2007-01-14 02:34

Eftersom jag är irriterad på det nya eländet redan, så orkar jag inte kolla om detta redan har rapporterats, men ibland (relativt ofta) blir det ett stort tomt grått fält bredvid annonserna till höger - och inläggen dyker inte upp förrän nedanför annonserna. Mycket scrollande blir det...

Jag ser inte smiley-bilderna. De blinkar till när jag går in och ska skapa ett inlägg, men bilderna försvinner lika snabbt igen och kvar finns bara ett grått fält. I inlägg i trådarna ser jag inte heller några smiley-bilder, utan bara textrepresentationerna av dem.
Det blir samma sak i drop-down menyerna med smilies och attachments; inga bilder, utan bara texten.

Är det bara hos mig, eller har någon annan med IE6 sett samma sak? Liknande problem har jag inte sett någonstans tidigare.

de "blåa" kanterna är för att IE inte har stöd för png bild filer. Det blir så då

Ursprungligen av richarddd:

de "blåa" kanterna är för att IE inte har stöd för png bild filer. Det blir så då

IE6 har inte stöd för transparens i PNG-formatet, det är därför det ser fult ut.

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2007-01-14 18:32

Jag kan ju fylla på med lite grafikbuggar:
Jag ser 99.se-loggan blinka till (på samma sätt som smiley-bilderna när jag ska skriva ett inlägg) - men loggan försvinner fortare än kvickt - liksom bilderna till vänster om forumrubrikerna. Klickar jag sedan på en forumrubrik, så ser jag däremot bilderna till vänster om trådarna - men fortfarande ingen 99.se-logga uppe till vänster...

Jag har kanske inte varit helt uppmärksam på allt sådant eftersom jag har varit väldigt irriterad på omläggningen, men jag är helt säker på att jag kunde se 99.se-loggan tidigare...
Fortfarande IE6.

EDIT:
Det kan vara med Firefox eller Netscape jag har sett det korrekt - för där är det rätt nu också. Får kolla på jobb i morgon om det bråkar där också med IE6, eller om det kanske är IE som strular på något skumt sätt bara på min burk...

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2007-01-15 15:55

Smilies, bilder och logga syns som de ska i IE6 på jobbet - så jag får nog installera om IE där hemma...

Ursprungligen av imported_Claes:

Smilies, bilder och logga syns som de ska i IE6 på jobbet - så jag får nog installera om IE där hemma...

Gör det och återkom så att vi vet status!

/Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-26 14:15

En fråga... varför måste man scrolla ned till jordensmedelpunkt varje gång man ska läsa en diskution? Bug?? Väldigt irriterande.

Mvh
Demokid

Ursprungligen av Demokid:

En fråga... varför måste man scrolla ned till jordensmedelpunkt varje gång man ska läsa en diskution? Bug?? Väldigt irriterande.

Mvh
Demokid

Händer mig också. Väldigt jobbigt. Kör med internet explorer 6.0.2800.1106 och windows 2000.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-27 11:29

Hej,

Varför måste man scrolla ned till jordensmedelpunkt för att komma till dom olika diskutionsrubrikerna under e.g. 99.se/musik? Är det en bug, väldigt irriterande.

Mvh
Demokid

1
Bevaka tråden