Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes - bildomslag + "kontinuerlig uppspelningsinformation"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är helt ny när det gäller min nya iPod Nano 8gb kombinerat med den senaste iTunes, och jag undrar hur man kan göra så att man slipper trycka på krysset när man importerar en mapp med musikfiler för att avbryta processerna "hämtar bildomslag" samt "Bestämmer kontinuerlig uppspelningsinformation".

Jag är alltså INTE intresserad av att spela någon musik via iTunes, jag använder den endast för att överföra mina MP3 till Nano.
Jag har kollat i inställningarna men det finns inget där man kan avkryssa t ex "hämta automatiskt bildomslag" och det där med att bestämma kontinuerlig uppspelningsinformation efter att man lagt till en ny mapp. Irriterade.

Hjälp!

Du kan inte ha kollat värst noga. Kryssa bort "Hämta saknat bildmaterial till album automatiskt".
Däremot kan du inte välja bort att iTunes kontrollerar efter kontinuerlig uppspelningsinformation, det är en del av importprocessen.

Ursprungligen av petern:

Du kan inte ha kollat värst noga. Kryssa bort "Hämta saknat bildmaterial till album automatiskt".
Däremot kan du inte välja bort att iTunes kontrollerar efter kontinuerlig uppspelningsinformation, det är en del av importprocessen.

Ahh, fixat. Tack!

En fråga till - när jag lägger till t ex tre nya låtar i min samling så hamnar de längst NER i spellistan, som för den delen är sorterad på bokstavsordning efter Artistnamn. Jag måste manuellt dra låtarna upp till deras respektive plats. Rätt jobbigt om man håller på och lägger in några nya låtar varje dag i en stor playlist. Finns det någon knapp som automatiserar automatisk sortering efter artistnamn, som det blir när man importerar en stor bunt mp3 samtidigt?

Och vad innebär "kontinuerlig uppspelningsinformation"? För jag brukar som sagt avbryta den processen bara för det tar sån tid.

Ursprungligen av petern:

Du kan inte ha kollat värst noga. Kryssa bort "Hämta saknat bildmaterial till album automatiskt".

Och var hittar man den inställningen då?

Ursprungligen av petern:

Däremot kan du inte välja bort att iTunes kontrollerar efter kontinuerlig uppspelningsinformation, det är en del av importprocessen.

Det verkar som att det går trots allt:
http://i.nconspicuo.us/2006/11/16/itunes-determining-gapless-playback-information/

EDIT: Det funkade inte

Senast redigerat 2007-02-20 12:51

Kanske om du klickar kolumnen igen? Två gånger då, så du får tillbaka samma sorteringsordning.
Jag drar alltid låtar till spellistans namn, till vänster. Drar du dom till det stora bläddringsfönstret?
Kontinuerlig uppspelningsinformation innabär att iTunes nu spelar upp alla låtar direkt efter varann utan glapp emellan. Är det tyst mellan låtarna så är det för att så var det på original-CDn.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2007-02-24 03:52

Tänkte precis start en tråd i samma ämne.

Sjukt irriterande när man har ska importera alla sin 130 GB MP3 och iTunes insisterar på att göra den här kontrollen.

Om någon vet hur man stänger av det här så var inte blyga.

Men låt den kontollera så är det ju klart sen. Så lång tid tar det ju inte, och det är en engångsföreteelse...

Tillägg: Jag har "bara" drygt 50GB, men tyckte inte att det tog överdrivet/störande lång tidpå min iBok G4).

Ursprungligen av johan_tanying:

Men låt den kontollera så är det ju klart sen. Så lång tid tar det ju inte, och det är en engångsföreteelse...

Tillägg: Jag har "bara" drygt 50GB, men tyckte inte att det tog överdrivet/störande lång tidpå min iBok G4).

För mig tog kontrollen ungefär 7 timmar, vilket inte var så farligt med tanke på att importen av alla filer i bibloteket tog ca 30 timmar

Jag tror att den långsamma importen berodde på nån bugg iTunes hantering av m3u-filer i kombination av att importen til största del bestod av FLAC-filer samt att de låg på en samba-share på nätverket.

Kan dock rapportera att FLAC i iTunes funkar bra när man tagit sig tiden att importera dem.
http://barelyfocused.net/blog/2006/10/12/native-flac-in-itunesquicktime/

Av någon anledning måste jag gå igenom den eländiga proceduren nästan varje gång jag startar Itunes, eftersom mitt bibliotek på något mystiskt vis blivit skadat igen. Vad är det som "skadar" biblioteket egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-15 08:17
Ursprungligen av Dr Dront:

Av någon anledning måste jag gå igenom den eländiga proceduren nästan varje gång jag startar Itunes, eftersom mitt bibliotek på något mystiskt vis blivit skadat igen. Vad är det som "skadar" biblioteket egentligen?

Hos mig går den igenom alla låtar när jag lägger till ny musik. Dvs inte bara de som jag lagt tgill utan även all gammal musik som den redan kontrollerat ett otal gånger.

1
Bevaka tråden