Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kaffe i datorn och Solid försäkringar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min flickväns lillebror spillde kaffe över datorn innan idag. Pricken över i:et var att kaffet innehöll både mjölk och mintessens. Gott om socker alltså.

Jag vet inte hur mycket som kom in i hennes dator. Tangenterna knarrar lite och skivorna luktar nybryggt kaffe när de kommer ut i datorn, men i övrigt är där inga problem. Hon är dock rädd att det kan bli problem längre fram i tiden om sockret klibbar till. Datorn har en såkallade drulleförsäkring från Solid Försäkringar, vilket ska täcka det här.

Någon som råkat ut för samma sak? Några tips på hur man kan rengöra tangenterna t.ex.? Finns det nån risk att datorn går sönder, även om den fungerar bra nu? Och är det någon som varit i kontakt med nåt försäkringsbolag, eller t.o.m. Solid, angående nåt liknande?

Det är en skapligt stor risk att datorn kommer att lägga av eller få andra problem längre fram. Just socker och mjölk är inte roliga att få i en dator. Sockret gör allt knarrigt och klibbigt, och mjölken härsknar och möglar/stinker ner datorn. Om du har tur har inte mjölken och sockret tagit sig djupare ner än i tangentbordet, och då kan det räcka med att byta det. Har du otur har det runnit ner på logikkortet, ner på minnena, hårddisken m m. Vad är det för en dator?

Jag har ingen erfarenhet av Solid som slutkund, däremot reparerar jag dagligen datorer som har försäkringar från Solid/Gefvert och de är oftast snabba och smidiga att ha att göra med. De gånger ärendena tar lång tid beror det allt som oftast på att slutkunden fått någon blankett som de inte orkar fylla i och skicka tillbaka - det beror sällan på Solid i alla fall.

MacBook

Det är en MacBook hon har.

1
Bevaka tråden