Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MAC PRO G6 på 24?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-22 11:26

Hej!
Jag upptäckte en sak när jag satt och frenetiskt kollade på 24 i helgen.

För alla er som inte vet är 24 en amerikansk tv-serie med keifer sutherland i huvudrollen.

Säsong 6 av denna serie har börjat gått i USA (10 avsnitt har gått)
och i dessa avsnitt använder personalen på CTU (Counter Terrorist Unit) datorer á la MAC.

I de tidigare säsongerna har de använt dell eller mac, lite vart som.
Då har det varit G5:or som stått på skrivborden.

Men denna gång kör de med en ny sorts Cinema HD skärm plus en dator som ser väldigt egendomlig ut. Det är inget snack om att dessa datorer är mac, skrämen är nästan identisk med dagens cinema skärm. Men datorerna ser hela annorlunda ut.

Detta måste ju vara designen på den nya datorn, varför skulle apple annars visa upp dessa exemplar? Det lär ju vara de väntade Octacore datorerna.

Ladda ner serien, kan inte här och nu säga i vilken episod de syns, men jag vet att jag vid ett flertal tillfällen sett dem, möjligtvis mest i episod 3-4-5???

Kolla in det här!

//Olof

En liten skärmdump skulle hjälpa. Kan du inte ta en bild eller två o lägga in?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-22 11:35

jag gör det ikväll.. sitter på jobebt nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-22 12:20

Vad är mest sannolikt: 1. Apple som aldrig avslöjat en produkts utseende för dess release väljer att lämna över nya modeller till ett TV-bolag för att smyga in dem i ett avsnitt där väligt få kommer att tolka detta som att Apple har nya produkter på G?
2. Under produktionen av TV-serien så vill man ha en häftig dator i en scen utan att nyttja produktplacering, så man designar snabbt ihop en mock-up som sedan får figurera i serien?

Fundera på det en stund innan ni drar för hastiga slutsatser.

Ursprungligen av vanilj:

Vad är mest sannolikt: 1. Apple som aldrig avslöjat en produkts utseende för dess release väljer att lämna över nya modeller till ett TV-bolag för att smyga in dem i ett avsnitt där väligt få kommer att tolka detta som att Apple har nya produkter på G?
2. Under produktionen av TV-serien så vill man ha en häftig dator i en scen utan att nyttja produktplacering, så man designar snabbt ihop en mock-up som sedan får figurera i serien?

Fundera på det en stund innan ni drar för hastiga slutsatser.

Det är både mycket troligt och möjligt att det är fejk men ändock kul att se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-23 09:01

Jo jag håller med dig till 100%,
men jag fattar inte varför.
De har ALLTID använt G5:or förut.
Och att visa en okänd modell är inte direkt smart produktplacering..
tycker det är konstigt av apple, ni får se korten snart... skall fixa det idag.
(Måste tanka om alla vasnitt, hade råkat tagit bort dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-23 11:37
Ursprungligen av olofd:

Jo jag håller med dig till 100%,
men jag fattar inte varför.
De har ALLTID använt G5:or förut.
Och att visa en okänd modell är inte direkt smart produktplacering..
tycker det är konstigt av apple, ni får se korten snart... skall fixa det idag.
(Måste tanka om alla vasnitt, hade råkat tagit bort dem.

Det mest sannolika är väl att Apple inte har något som helst med det att göra. Om det är någonstans som man har sett underliga datorer med lustiga gränssnitt o.s.v så är det ju på film och tv.

Apple kanske inte ville betala för produktplacerigen, och för att inte ge gratisreklam ställer man dit bluffburkar?

Nå, blev det nån skärmdump eller?

Ursprungligen av Cocobahia:

Nå, blev det nån skärmdump eller?

Knappast. Tror vi kan titta i stjärnorna efter det, liksom octacore-macen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-02 23:53

Du skrev "skrämen", hihi!!! Jag skriver också ofta "skrämen" och "UBS" med flit, mest för att irritera folk.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-03 12:53

Tittade på S06E05 igår, det enda jag såg var vanliga cinema screens, macbook pros, random dell burk och dokumenthållare i metall som stod bredvid skärmarna.

Sen borde det väl bli Mac Pro v2? Mac Pro G6 blir ju fel på så många sätt

Mac Pro Extreme?

Jag tror inte att detta är ett sätt för 24-tittare att skaffa Mac. Jag tror det är ett sätt för att få Macanvändare att titta på 24. Olofd sprider smygreklam åt 24!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-04 12:30

Kolla in utrustningen av överhuvudet på ArtLebedev... häftigt, va? Gissar på att det är 15gb ram, men trots allt har han väl ingen G6..

1
Bevaka tråden