Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac hittar inte mina exerna högtaler!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Min nyinköpta IMac hittar inte mina externa högtalare ifrån Logitech. Måhända att högtalarna har några år på nacken och tidigare jobbat hårt i PC miljö men visst borde iMac:en hitta dom. Hur ska jag göra?
Jag har försökt hitta lösningar under systeminställnignar men blir inte klokare.
Tacksam för svar
// Thomas

Vilka Logitech-högtalare?
Kopplade via USB eller via hörlursuttaget/line-out?

Högtalarna har inga USB kontakter så det blir givetvis line-out utaget.

Ursprungligen av Sirdiealot:

så det blir givetvis line-out utaget.

Ja, då bör det ju inte vara några problem för datorn att hitta dem...

Vad står det i systeminställningarna?
Har du testat högtalarna i en annan dator?
Har du testat om något annat fungerar i lineout - t.ex ett par hörlurar?

Jag har testat högtalarna min gamla dator igen. Inga problem.
Jag har testa hörlurna och det fungerar kanonbra. Då ändrar systeminställningar direkt över till hörlurar.
När jag stoppar in högtalarna så står det "hörlurar inbyggd utgång" men inget ljud hörs.
Högtalarna kopplas in en medföljande liten baslåda. Kan det vara därför som datorn inte förstår att den ska återge ljudet via högtalarna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-23 01:18

Under "Port" finns det väl bara "Inbyggd Utgång" att få? Om det står "hörlurar" och inte "inbyggd högtalare" under "namn" så kommer ljudet ut ur hörlursutgången. Detta man kan ju testa, som du gjort, med et par hörlurar.

Om systeminställningarna inte ändrar över när du kopplar inn dina högtalare, då kan de väll inte stå på "hörlurar"? Ändrar de över så uptäcks det ju i alla fall att du stoppar i pluggen.

Du har ingen MP3 spelare eller något så att du kan koppla inn istället för datorn, så att du kan konstatera att de faktiskt fungerar där de sitter vid mac'en?

Om högtalarna satt på en gammal PC så finns det risk för att ditt ljudkort där hadde en förstärkare. Det har inte moderna datorer. De ger ändast lågnivå ut. Då förblir högtalarna tysta. Men det låter ju som om dina högtalare är aktiva, så detta borde inte spela nån roll.

Men du borde kunna lösa detta trassel genom att koppla fram och tilbaka med viss logik och testa.

1
Bevaka tråden