Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(Inga) nya Macar 27 mars

Tråden skapades och har fått 211 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-21 16:57

Jag spekulerar lite bara men det pågår ju en kampanj för Final Cut Express. Man får upp till 1350:- i rabatt om man köper FCE med en ny Mac. Kampanjen gäller t.o.m. 27 mars och när jag tittade så är det en tisdag. Vad brukar Apple göra på tisdagar?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-21 17:29

Kan ju vara så att Leopard-eventet är just 27 mars! Bra tänkt, håller tummarna

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-21 18:14

Då blir det en ny burk då!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-21 19:13

Håller tummarna att det blir en ny Mac mini! Vill ha en ny leksak!

Hoppas på leopard iallafall. Väntar med iMac tills april

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-21 20:09

MacBook Pro kommer hand i hand med Leopard till mig. Jag tänker inte köpa 10.5 separat! Även om jag förmodligen är för nyfiken på hur min gamla burk kommer att uppföra sig med en Leopard i sig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-21 21:49

Får gärna komma en uppdatering på MacBook Pro så snabbt som möjligt. Jag hoppas på ett rejält mycket snabbare grafikkort i billigaste 15"-modellen. Min 400mhz PowerMac med 16mb grafikkort börjar kännas gammal och omobil...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-22 12:51
Ursprungligen av acke:

Får gärna komma en uppdatering på MacBook Pro så snabbt som möjligt. Jag hoppas på ett rejält mycket snabbare grafikkort i billigaste 15"-modellen. Min 400mhz PowerMac med 16mb grafikkort börjar kännas gammal och omobil...

Ett bättre grafikkort skulle verkligen inte sitta fel.

om man får spekulera lite...
- core2duo i mac mini
- appletv skrotas (eller får nått slick tillbehör men detta är nog längre bort)
- ny ipod6G?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-23 19:18
Ursprungligen av northernlight:

om man får spekulera lite...
- core2duo i mac mini
- appletv skrotas (eller får nått slick tillbehör men detta är nog längre bort)
- ny ipod6G?

Varför skulle man skrota apple-TV, då den troligtvis kommer att sälja riktigt bra?

Sen, vad menar du mer "slick tillbehör"?

Till sist, TROR jag inte att iPod G6 kommer innan iPhone (får hoppas jag har fel).

Ursprungligen av Adzam 1:

Varför skulle man skrota apple-TV, då den troligtvis kommer att sälja riktigt bra?

Sen, vad menar du mer "slick tillbehör"?

Till sist, TROR jag inte att iPod G6 kommer innan iPhone (får hoppas jag har fel).

Märk mitt
slick tillbehör typ en pvr eller dyligt. också önsktänkande men vafan man måste få drömma

Jag tror att ipod 6g kommer innan iphone.

själv så hoppas jag på en mindre MBP då jag skulle vilja ha en 12" eller mindra dator.
Sen så låter det tine heeelt dumt med en ny Ipod med helskärm (den från Iphone) som saknar alla telefunktionerna å ser ut som ipodarna. Det har jag drömt om länge nu.

Ursprungligen av Little Elk:

själv så hoppas jag på en mindre MBP då jag skulle vilja ha en 12" eller mindra dator.
Sen så låter det tine heeelt dumt med en ny Ipod med helskärm (den från Iphone) som saknar alla telefunktionerna å ser ut som ipodarna. Det har jag drömt om länge nu.

inte intresserad av en sådan... men en ipod med fet hd i aluminium likt nano2g och minin... det vore fett...

Little Elk, om den har en sån skärm mste den ha Coverflow! Mums!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-25 08:04

Sen tycker jag den kommande Mac mini Core2Duo borde få Superdrive som standard istf Combodriven.

Jag vill se en Mac på scen som bootar från en ZFS-hårddisk! Men.. det kan man ju drömma om.

Om det är ett Leopard-event kommer det nog kretsa kring datorer, lite mindre iPod/iPhone. Mac mini är ju verkligen redo för en uppfräschning.

Undrar om de tänker börja sälja Apple Extended Keyboard III med alla moderna mac-tangenter och bluetooth... den du med en klick smör på.

Något som verkligen behövs är nya skärmar, åtminstone en humanare prissättning. Börjar bli löjeväckande att ha dubbelt så högt pris på 20 tums skärmare jämförbara konkurrenter.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-22 12:34
Ursprungligen av Tommy Lyxell:

Börjar bli löjeväckande att ha dubbelt så högt pris på 20 tums skärmare jämförbara konkurrenter.

Verkligen! En skillnad på 5100 kr? Inte behöver alla USB- och FW-kontakter på skärmen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-02-22 14:10

En macmini med c2d och bättre grafikkort hade varit toppen.
Ett 128Mb x1300 eller så

Jag tror att Apple jobbar på att göra en macmidi som är enkel att byta grafikkort osv i.

Ursprungligen av draags:

Jag tror att Apple jobbar på att göra en macmidi som är enkel att byta grafikkort osv i.

Jag tror att en sådan Mac kommer samma dag som Steve Jobs ändrar stil till loafers, khaki-brallor och skjorta. Den mannen gillar inte att folk pillar själva i datorer riktade till vanliga konsumenter. Hans främsta skötebarn har samma röda tråd, Macinstosh (1984) och iMac (1998). Det var aldrig meningen att folk skulle lossa skruvar i dessa maskiner (fast folk kan och gör det ändå).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-22 15:51
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Jag tror att en sådan Mac kommer samma dag som Steve Jobs ändrar stil till loafers, khaki-brallor och skjorta. Den mannen gillar inte att folk pillar själva i datorer riktade till vanliga konsumenter. Hans främsta skötebarn har samma röda tråd, Macinstosh (1984) och iMac (1998). Det var aldrig meningen att folk skulle lossa skruvar i dessa maskiner (fast folk kan och gör det ändå).

Hur är det med iMac G5/intel? Har man inte själv kunnat byta det mesta på dem? Eller sitter grafikkortet fast?

Kan hända men jag tror att även Jobs kan ändra inställning och om han får som han vill - alltså att man gör bytet på ett enklare sätt än idag. Alltså inget skruvande.

Ja jag tror att det skulle vara bra med en burk mellan Mac Pro och imac

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-02-22 15:51

Hoppas dom stoppar i ett nytt grafikkort i macbookarna

Ursprungligen av FriG:

Hoppas dom stoppar i ett nytt grafikkort i macbookarna

Det kommer förmodligen med Santa Rosa, Intels kommande chipset för släpbara datorer. Enligt ryktesindustrin så kommer just detta goa chipset (som jag också väntar på) att bli försenat.

Evig ond cirkel det där med att vänta på teknik. Först tänkte jag bara vänta på Leopard, sen ville jag ha Santa Rosa och nu är det LED-skärmar som är de heta grejerna. Jag aktar mig för att ens tänka på Penryn, 45nm Core 2 Duo som lär bli ännu svalare än nuvarande 65nm.

rk: Sitter väl fast hårt som fasen vad jag vet förutom i 24 tums iMacen. Är dock osäker på om det finns nåt kort till den som lirar med OS X idag förutom dom man kan välja bland på Apple då naturligtvis.

draags: Jag tror inte Jobs pysslar med en sådan mac då det känns som det är en balansgång mellan att få fram en sådan som inte hotar försäljningen av Mac Pron bl.a. Då tror jag nog tyvärr mer på loafersarna faktiskt. Hoppas dock innerligen att jag har fel för jag skulle köpa den direkt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-22 22:32

Apple skulle ju kunna skapa minnesmoduler, grafikkortsmoduler och liknande helt täckta i vitt plast med bara en kontakt på sidan - då behöver man aldrig skruva och dom fula kretsarna skulle aldrig synas

Du har tyvärr säkert rätt men om man hoppas och tror tillräckligt mycket kanske det sker.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-23 01:55

Wow! Det hade jag ingen aning om. Vilket hett rykte! Hur har de fått denna insiderinfo? Det är bara ett fåtal som vet att Intel lanserar Santa Rosa och nya mobila processorer i april-maj och att iMac har fyllt nästan 10 mån i slutet av juni.

Den där Macscoop måste precis ha vaknat ur sin Törnrosa-sömn.;)

Bevaka tråden