Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk påloggning?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får jag min Mac att automatiskt koppla upp sig mot mitt trådlösa nätverk när jag startat datorn eller bytt användare?
Som det är nu måste jag gå upp i Airport-menun varje gång och välja mitt nätverk bland ca 5 andra.
Jag använder en Zyxel-router som jag har låst med 128-bitars WEP-krypterat lösenord som MAC filter där endast min dator är godkänd.

Så hur gör jag för automatisk påloggning till mitt trådlösa nätverk??

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-01-28 03:27

Systeminställningar > Nätverk
Där kan du under Airport välja att lägga till nätverk samt nycklar, där det översta automatiskt kommer att anslutas till om det finns tillgängligt.

Ursprungligen av erik:

Systeminställningar > Nätverk
Där kan du under Airport välja att lägga till nätverk samt nycklar, där det översta automatiskt kommer att anslutas till om det finns tillgängligt.

Det är precis så jag har inställt, men det fungerar inte tyvärr av någon anledning.
Jag har kontrollerat att nyckeln är rätt. Jag kör MBP och 10.4.8.

Ursprungligen av Daniel Roos:

Det är precis så jag har inställt, men det fungerar inte tyvärr av någon anledning.
Jag har kontrollerat att nyckeln är rätt. Jag kör MBP och 10.4.8.

Jag har samma problem, har ställt in både min MBP och frugans MB på samma sätt men de vill ändå inte ansluta till mit AE-nätverk med WEP.

Hej,

Jag har oxå samma problem. Har en PB och en Netgear router där jag använder WPA kryptering. Har försökt att ställa in allt möjligt under systeminställningar men jag får det inte att funger.

Någon som vet? Har någon här fått ordning på det?

1
Bevaka tråden