Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installationsproblem - Windows XP på MacBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hallå, jag har installerat bootcamp å allt å installationen av windows XP börjar, men sen ska man välja: Installera (tryck retur), Reparera (tryck R) eller Avsluta (tryck esc). Mitt problem är här att jag inte kan välja något, det händer ingenting när jag tycker på tangentbordet.
Har testat med ett USB tangentbord men med samma resultat..

Hoppas att någon kan hjälpa mig snarast eftersom detta håller på å göra mig galen......

Stort tack på förhand

Felix

Inte någon som har haft samma problem???

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2007-02-23 13:47

Jag hade samma problem. Det uppkom i första steget pga att jag installerade en version av XP före SP2 (versioner före SP2 reagerar inte på tangentbordet).

När jag sedan skulle installera in XP SP2 var jag tvungen att ta bort formateringen för windows via Bootcamp och därefter börja om från noll med Bootcamp. Då funkade det.

men jag tror jag har en med sp2... Ska testa men att ta bort bootcamp. Eller finns det andra altenativ??

Jag har tagit bort windows partitionene på hårddisken och börjar om från början. Får se hur detta går. Skriv gärna om det är något som kan hjälpa mig

det fungerade inte bättre för det Finns det andra alternativ????

Senast redigerat 2007-02-25 11:52
1
Bevaka tråden