Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vilket program är det som låter?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu ger jag upp. Haha. Emellanåt låter det som en varg ylar på min dator, vad tusan är det för program som gör de ljuden? Gått igenom alla tänkbara program som skulle kunna göra ljud. Någon som vet vart det kan komma från? Eller går det att undersöka vilka program som försöker spela upp ett ljud via ljudkortet på något bra sätt?

Hörs ljudet om datorn är nystartad utan program igångkörda?

Nu har jag mail, adium, skype, safari, celtx och scrivener igång. Ljudet kommer nog inte när datorn är renbootad utan program igång. Men har hänt ett par tre gånger senaste veckan. Funderar på om det är någon webbsida som har någon reklambanner som låter som en varg men har försökt kolla igenom alla mina öppna sidor när jag hör det och hittar aldrig något som det skulle kunna vara.

Och ja, allt ljud i adium och skype är avstängda.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-21 17:51

Om du har installerat Adium så frågade den under installationen om du ville installera "growl" eller vad det heter. Jag höll på att (ursäkta ordspråket) Skita ner mig när jag en kväll satt och titta på film och hade macen igång med en nyinstallerad adium. Trodde att nått konstigt brand alarm gick igång och visste inte vart ifrån det kom!

Visade sig att det var growl... Inställningarna för Growl finns i systeminställningarna, avaktivera ljudet (om det nu är growl som är boven i dramat)

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

hmm. hittar inga ljudinställningar i mitt growl. det enda som finns är olika inställningar för stilar för rutorna...

1
Bevaka tråden