Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvara till Western Digital My Book

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-21 14:57

Läste precis på amazon.co.uk om en kille som haft problem med mjukvaran som kommer med WD My Book. Är det nödvändigt att använda/installera mjukvaran? Jag har redan Intego. Tydligen är mjukvaran en omskriven PC produkt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-02-21 15:39

Jag har en MyBook med 2x500GB i. Har dock inte prövat den mot min MacBook. Ska se om jag hinner testa när jag kommer hem. Men disken fungerade utan mjukvara under Vista utan problem (mjukvaran saknar stöd i Vista). Systemet ser den som en stor disk på 1TB. Återkommer.....

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-21 15:46

Killen som skrivit en recension i amazon.co.uk hade problem gentemot MacOS X. Kan man undvika att mjukvaran kör igång?

Jag har inte installerat någon mjukvara till min MyBook (fw-modellen). Fungerar bra utan.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-21 17:44
Ursprungligen av Harri Habitat:

Jag har inte installerat någon mjukvara till min MyBook (fw-modellen). Fungerar bra utan.

Tack! Beställt en 500GB nu.:)

  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2007-02-23 23:51

Mjukvaran är endast till för att lysdioden i fronten skall bete sig som det är tänkt.
Klarar man sig utan den så kan man skippa mujkvaran.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-24 10:34
Ursprungligen av EyEr0n:

Mjukvaran är endast till för att lysdioden i fronten skall bete sig som det är tänkt.
Klarar man sig utan den så kan man skippa mujkvaran.

Mao att man ska kunna se hur full disken är visuellt?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-03-03 19:59

har en WD 320 firewire, jag kan inte se någon skillnad efter jag har installerat "Button grejen" till den på OS X

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-06 11:04

Jag har inte heller fått mjukvaran som följer med att funka tillsammans med lysdioderna på disken..

Kan nämna att jag inte har haft några som helst problem med mjukvaran (har en 500Gb Pro edition).

Inte jag heller, kan det vara så att den andra programvaran (backup) som kommer med hårddisken. -Zkronk, är det den du installerat? Och det inte funkar då?

1
Bevaka tråden