Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign CS2 kan inte öppna .inx filer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

InDesign CS2 påstår att det är någon plugin som saknas men vilken?

Har du uppgraderat till 4.0.4 ?

Det kan också röra sig om data som skrivits till inx-formatet av en tredjepartsplugin, men där den inte är installerad / inte kan tolka extrainformationen som finns i filen

Jag testar just nu på min maskin och där kör jag 4.0.4 med den plugin jag tror det rör sig om men trots detta får jag samma fel.
Jag kör ett retn InDesign utan pluginer har bara lagt till denna enda. (Newspilot).

Det hela handlar om att göra om indl från CS till CS2. I den omvandlingen passerar de inx dokumentet. Du kanske något annat tips på hur man gör detta smidigare?

inx är ett XML-baserat format där tredjepartstillverkare kan skriva in extra information. I sådana fall krävs det också att den nyare versionen från tillverkaren kan öppna gamla dokument.

Du säger att det rör sig om indl, dvs biblioteksfiler. Om inget annat hjälper skulle jag flytta ut objekten på vanliga sidor (i CS) och sedan öppna dokumentet i CS2 och bygga nya bibliotek.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Du säger att det rör sig om indl, dvs biblioteksfiler. Om inget annat hjälper skulle jag flytta ut objekten på vanliga sidor (i CS) och sedan öppna dokumentet i CS2 och bygga nya bibliotek.

Så du rekommenderar att vi inte exporterar CS dokumentet till inx utan sparar det som vanligt och sedan öppnar det i CS2. Mao hoppas vi över mellansteget inx?

1
Bevaka tråden