Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpte jag en gammal MacBook?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick precis min nya MacBook från AppleStore! Mycket nöjd packade jag upp den och det var inga problem.
När jag startade Safari fanns det dock flera gamla länkar i Historik. Bland annat dn.se och massa barnsidor. Är detta någon sponsring eller har jag kommit över en reparerad dator? Den verkar fungera bra, men det känns inte helt kul att äga en dator som har varit trasig..

  • Oregistrerad
  • 2007-02-21 11:28

Det fanns inget datum i Historik?
Mycket märkligt att du fick den så ... var det någon användare fördefinierad eller fick du skriva in det själv vid första uppstarten? Välja "kortnamn" och så'nt?

Du kan ju ha haft "oturen" att få en "begagnad" men de formatteras ju om innan de skickar ut dem... så det låter oerhört mysko!

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-21 11:36

På min dator finns/fanns det en massa sidor i safari som kommer upp under adressfältet när man skriver in en annan adress, altså gissningarna. Dessa sidor har jag aldrig varit inne på med denna datorn, men de kanske skall vara förinstallerade sådär.

Ursprungligen av wosk:

På min dator finns/fanns det en massa sidor i safari som kommer upp under adressfältet när man skriver in en annan adress, altså gissningarna. Dessa sidor har jag aldrig varit inne på med denna datorn, men de kanske skall vara förinstallerade sådär.

Vilka sidor har du där då? Jag har en massa, både internationella och svenska.

Det fanns ingen förinstallerad användare eller något sånt. Allt var som vanligt.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Safari kommer förinstallerad med en hel hög bokmärken, adresserna till dessa bokmärken kommer upp när man skriver något i adressraden. Fanns det ingen användare från början så är det mycket underligt att någon kan ha surfat runt med Safari på din dator då.

Jag har köpt ett antal nya mac-datorer men jag har aldrig haft dessa länkar som standard:

- www.busungar.com, www.alltomgoteborg.tv4.se, www.astridlindgren.se, www.bamse.net, www.bilweb.se, www.interflora.se, www.innebandy.se bara för att nämna några stycken

Ok, intressant. Jaja, då var problemet löst

Undrar vad man behöver göra för att få sin länk inlagd på alla nya datorer..

Ursprungligen av johan_fbg:

Ok, intressant. Jaja, då var problemet löst

Undrar vad man behöver göra för att få sin länk inlagd på alla nya datorer..

Betala bra.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-02-26 15:54
Ursprungligen av Pantern:

Betala bra.

Så....innebandy.se har alltså en massa stålar En tungviktare i marknadsekonomin

  • Medlem
  • 2007-02-22 23:58

Skumt, min var helt ren.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-26 15:27

det brukar finnas en massa länkar i bookmarksen, och de dyker upp som gissningar när man skriver in adresser.

Men det ska inte finnas något i historiken...

Jag har också innebandy.se etc i min - och det har jag aldrig lagt dit själv. Standardinstallation med andra ord, inget att oroa sig för.

1
Bevaka tråden