Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa hemsidor program?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Finns det typ något bra program för webbutveckling for mac osx Intel?

typ som dreamweaver?

Mvh
Peter

Sandvox är också ett alternativ. Jag har alltid skrivit allt för hand men börjar nu tröttna. Längtar efter en välbehövlig uppdatering av iWeb.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-02-20 21:41

Nja...egentligen inte...DreamWeaver är DreamWeaver liksom (RapidWeaver är något helt annat - samma teknik som iWeb. Ingenting för proffs). DreamWeaver kommer dock snart till IntelMac...och jag kör via Rosetta tills dess och det funkar faktiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-21 01:16
Ursprungligen av mjg:

(RapidWeaver är något helt annat - samma teknik som iWeb. Ingenting för proffs).

Nja, iWeb tillåter väl inte att man gör egna CSS-mallar för att styra utseendet som i RapidWeaver?

Detta tycker jag är styrkan med RapidWeaver; ett proffs kan designa ett bra unikt utseende i CSS. Sedan kan man sätta resultatet i händerna på nån som inte är web-proffs som kan fylla i innehållet och själv hålla sajten levande utan hjälp av proffset (nästan).

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-02-22 00:23
Ursprungligen av pesc:

Nja, iWeb tillåter väl inte att man gör egna CSS-mallar för att styra utseendet som i RapidWeaver?

Detta tycker jag är styrkan med RapidWeaver; ett proffs kan designa ett bra unikt utseende i CSS. Sedan kan man sätta resultatet i händerna på nån som inte är web-proffs som kan fylla i innehållet och själv hålla sajten levande utan hjälp av proffset (nästan).

Det har du alldeles rätt i - jag bara utgick från min erfarenhet att jag aldrig träffat eller hört talas om en webdesigner av yrket som använder RapidWeaver...och jag har mött många i mina dar . DreamWeaver dock är ganska vanligt bland proffs har jag märkt, men det är igår och idag det. Jag tror att utvecklingen går mot RapidWeaver/iWeb - även proffsappsen kommer att se ut så ungefär. Idag tycker jag att alla "amatörer" borde köra någon av dessa ypperliga apps (båda har för och nackdelar och kompletterar varandra). Jag har själv byggt med DreamWeaver i 6 år, men slänger gladeligen ihop en sajt med iWeb idag...eller RapidWeaver för grejer som iWeb inte fixar.

iWeb med kraftfull funktion för inbäddade medier, användarvald filstruktur, flashimplementation och ftp mot fritt vald server - det är vad jag vill ha . Att skyffla omkring text och bild i iWeb är ett mirakel - som att jobba med Illustrator. Detta är något helt nytt. Apple did it again.

(jag är "amatör")

Ursprungligen av mjg:

Nja...egentligen inte...DreamWeaver är DreamWeaver liksom (RapidWeaver är något helt annat - samma teknik som iWeb. Ingenting för proffs). DreamWeaver kommer dock snart till IntelMac...och jag kör via Rosetta tills dess och det funkar faktiskt.

hej!
Jag tänkte bara fråga (eftersom jag är ganska färsk på mac) hur kör man det
med rosetta?

mvh
Peter

Ursprungligen av Peter_klimek:

Hej!
Finns det typ något bra program för webbutveckling for mac osx Intel?

typ som dreamweaver?Mvh
Peter

Freeway http://www.softpress.com/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-21 09:55

Taco Html - Se versiontracker.com

jag gillar det iaf

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Peter.
Man bara kör det som vilket annat program som helst. Det är helt transparent (förutom att det går lite segare eftersom det emuleras lite i bakgrunden).

Jaha.. Så det bara finns där. Trodde det var något extra program man var
tvungen att ladda ner.

Jag är inte så mycket för Hightec, jobbar bara framför datorn.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

www.apple.com/se/rosetta/ för mer info, det är sådana saker som gör att man gillar Mac:en, det fungerar bara.

Jag hade sånna problem med min pc för ett år sedan ungefär, virus och allt. Så bytte jag till mac och jag säger som många andra:

"Once you have gone Mac, you will never go BACK"

Ursprungligen av Peter_klimek:

Jag är inte så mycket för Hightec, jobbar bara framför datorn.

Då borde du gilla Freeway mer än Dreamweaver prova gratis på www.softpress.com

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-02-22 19:25

Jag har en licens på RapidWeaver om någon skulle vara intresserad. (johnnie snabel dunberg.net)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-22 20:10

Jag kör Dreamweaver och är Ny macanvändare. håller på och lär mig. verkar funka bra. lätt att fatta trots att jag har en bok för pc (utgiven av Docendo)

1
Bevaka tråden