Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med lacie (extern usb-hårddisk)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

fick för mig att byta till mac för ett par veckor sedan och sitter nu med en 20" iMac. Riktigt fräsch och jag är jättenöjd men har problem med min externa hårddisk som jag bla använde till PC'n.
Den fungerade som vanligt i början och dök upp i finder men sen en dag råkade jag stänga av den på strömknappen utan att koppla från den från macen först och sen dess så dyker den inte upp. Har testat på en annan mac och där dök den inte heller upp MEN på en pc som jag testade dök den upp direkt så det borde vara något enkelt fel?
Har tankat den mjukvara från lacies sida som finns utan att det hjälpte något.

what to do?

tack på förhand

Martin

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-19 17:54

Inte riktigt 100% säker om det kommer hjälpa men prova formatera om den i fat32 på din pc! Kan vara så (vet inte...) att den kanske skrev något i en .db (eller vad dom heter) - fil när du stängde av den att den inte ska visas i finder (?)

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

Ursprungligen av Kenneth M:

Inte riktigt 100% säker om det kommer hjälpa men prova formatera om den i fat32 på din pc! Kan vara så (vet inte...) att den kanske skrev något i en .db (eller vad dom heter) - fil när du stängde av den att den inte ska visas i finder (?)

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

Jo visst var det så. Läste att för att både en pc och mac ska kunna läsa och skriva information måste den vara i fat32 och inte NTSF. Har formaterat den som fat32 nu och den funkar klockrent

hmm.. vet inte hur jag gör det men får ta reda på det om det inte finns något annat alternativ. jobbigt att föra över 200gb fram o tillbaka bara

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-02-20 19:08

Plugga i din hårddisk i macen igen och starta den. Öppna Skivverktyg (ligger i Program/Verktygsprogram). Om du kan se din hårddisk där, testa att markera den och tryck på knappen där det står, Lägg på skrivbordet

Har testat det men den dyker inte upp där tyvärr.

1
Bevaka tråden