Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Etymotic Er-6i

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-02-02 22:43

Du kan väl rapportera hur du upplever dem sen?

De är lite för stora för mina trånga hörselgångar, skall beställa mindre foams, men ljudet är helt överlägset EX71, ojämförbart!

2 saker:

- ER6i låter helt ok. bra transientåtergivning , bra diskant, och ingen bumlig bas(som i E2c). De låter inte heller platt som tex KOSS the plug eller Sonys EX71. Mer dynamik alltså.

- botemedlet på passformsproblem är att skaffa ett par ER hörselskydd från Bellman & Symfon. Hörselskydden görs efter ett par avtryck av dina öron. ER6i passar i hörselskydden...

Först vill jag be om ursäkt om någon stör sig på att jag dragit upp en gammal tråd...

Ursprungligen av mni_art:

2 saker:

- botemedlet på passformsproblem är att skaffa ett par ER hörselskydd från Bellman & Symfon. Hörselskydden görs efter ett par avtryck av dina öron. ER6i passar i hörselskydden...

Jag undrar sedan om någon har provat det här? Fungerar det bra? Hur svindyrt är det?

Jag undrar därför att jag har så svårt att förstå hur stora dessa Er-6i egentligen är (jag har små hörselgångar). Jag hade tidigare ett par Koss The Plug med den hudfärgade silikon-flens-grejen (edit: eartip pro) till. Är denna luren lika stor eller mindre? Jag vill inte gärna köpa en lur för 1000 kr som sedan inte passar (räcker med att Apple In-Ear åkte iväg redan samma kväll jag fick dom).

Vad jag förstått är Shure E3c mindre? Någon som vet om nån butik i GBG området där man får tillåtelse att prova?

MVH

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-19 22:15

Länken i det första inläget fungerar ej längre.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-02-20 17:03
Ursprungligen av boris91:

Länken i det första inläget fungerar ej längre.

Fixat. Däremot har bilderna från testet försvunnit i och med bytet till 99.se...

Skeppar inte till sverige. Iaf inte neligt sidan.

Jag köpte mina på discoutheadphones.com. Kostade typ 900 kronor inkl frakt och tog 4 dagar att få. Underbara lurar, hade mina i kanske ett halvår, sedan sålde jag dem pga att jag inte använde dem. Funderar på att köpa ett par till inför höstens flygresor.

  • Medlem
  • 2008-04-15 18:26

Jag är intresserad av dessa lurar. Men det negativa man kan läsa i diverse recensioner är att lurarnas basåtergivning kunde varit bättre.

Hur upplever ni som har dem? Kan ni jämföra med tidigare lurar ni haft?
Kommentarer likt dessa gör mig tveksam:
http://www.99.se/1184295-post21.html

Idag har jag ett par Sony MDR-EX71 och är ganska nöjd med ljudet i dem. Någon som testat båda och kan jämföra basåtergivning? Är d-Jays ett bättre alternativ för fylligare bas?

Kan man prova ett par ER6i i Stockholm?

Senast redigerat 2008-04-15 18:47
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-25 12:04

https://www.ultimatebuds.com/store/product.php?productid=16133&cat=0&page=1

Vad tror ni om dessa ? ett par ER6i lurar på en iPhone sladd ?

Och som förra skribent. Hur är basen i dessa ?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-16 17:59

Ingen ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-02 19:30

Jag är också nyfiken

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-09-22 14:45

Kan f.ö tipsa om att det här "skrapandet" ni snackar om försvinner om ni drar sladden innanför tröjan.

Att folk kallar basen i ER6i "svag" beror på att de flesta lurar har för mycket bas. ER6i är neutrala och basen låter bra om ni drar upp den lite. Nu är ju dock EQn i iPods långt ifrån bra eftersom man inte kan ställa in den själv men om ni har en annan spelare, typ iRiver Clix2 kan ni dra upp basen manuellt och få bra ljud.

Bevaka tråden