Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra är Apple remote med iPod?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har precis införskaffat mig en iPod Universal Dock, och upptäckte att den fungerar med en Apple Remote. Någon här som har en? Ni som har, borde jag köpa den? Om ja, vart?

Tacksam för svar!

/Carl

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-19 21:35

Jag har precis köpt mig både en Universal Dock och en Remote, och tycker att det funkar klockrent! Dock så får jag inte att meny-knappen på fjärren att funka... Vet inte om det bara är jag som har tummen mitt i handen, eller om den funktionen inte stöds på just dcknings-statonen utan andra produkter. Kanske är det någon annan som vet?

Tack för svar. Har trots allt beställt en Remote nu ifrån megastore.se (fick betala 239 kr) och det känns som att det är värt det. Men kom gärna med synpunkter ändå

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-19 22:41

Jag köpte min här i stan på MediaMarkt och fick betala 259kr för den. Kanske lite dyrt för en fjärris, finns säkert mycket billigare som pirat, men jag ville ändå ha den "äkta" varan

Hittills är jag kanon-nöjd med den, förutom då att jag inte får menyknappen till att funka. Vet att den sänder ut signal när jag trycker på knappen, så själva knappen är det inget fel på. Tycker att det är lite skumt ändå, men det finns säkert en naturlig förklaring på det...

Tror inte att du kommer att ångra dig med ditt köp i alla fall.

/Bybben

Ursprungligen av Bybben:

Jag köpte min här i stan på MediaMarkt och fick betala 259kr för den. Kanske lite dyrt för en fjärris, finns säkert mycket billigare som pirat, men jag ville ändå ha den "äkta" varan

Hittills är jag kanon-nöjd med den, förutom då att jag inte får menyknappen till att funka. Vet att den sänder ut signal när jag trycker på knappen, så själva knappen är det inget fel på. Tycker att det är lite skumt ändå, men det finns säkert en naturlig förklaring på det...

Tror inte att du kommer att ångra dig med ditt köp i alla fall.

/Bybben

Jag ville också ha den "äkta". Tycker allt Apple tillverkar har den i särklass bästa kvalitén och utseende.
Bybben - vilken modell av iPod har du?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-20 07:27

Jag har en iPod Video 80GB. Skall det va', så skall det va' ordentligt med en gång
Det jag har köpt hittills är fjärrkontrollen, dockningsstationen och iPod Radio Remote. Funderar på om det finns något mer bra-att-ha-tillbehör som jag skulle kunna behöva...

Vad har du själv för iPod och tillbehör?

Ursprungligen av Bybben:

Jag har en iPod Video 80GB. Skall det va', så skall det va' ordentligt med en gång
Det jag har köpt hittills är fjärrkontrollen, dockningsstationen och iPod Radio Remote. Funderar på om det finns något mer bra-att-ha-tillbehör som jag skulle kunna behöva...

Vad har du själv för iPod och tillbehör?

Jag har en G4 40 GB och en iPod Video U2 Edition. Tillbehören har jag få av. En iPod Radio Remote, ett par handskar från O'neill med vilken man kan låtar från en joystick på handsken (trådlöst) men den funkar bara med G4:an. dockningsstationen och snart en radio remote, en iTrip (till G4:an den med). Sen har jag ett iSkin eVo3 fodral (rekommenderas) och det var väl allt.
Vet inte vad mer jag kan köpa..

Menyknappen fungerar inte med iPod, man kan mao inte bläddra i menyerna med fjärrkontrollen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-20 12:26
Ursprungligen av irrelogical:

Menyknappen fungerar inte med iPod, man kan mao inte bläddra i menyerna med fjärrkontrollen.

Till vilka produkter funkar meny-knappen då? Tetigt att den inte funkar till alla...

Ursprungligen av Bybben:

Till vilka produkter funkar meny-knappen då? Tetigt att den inte funkar till alla...

Frontrow och Apple TV använder samtliga knappar.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-02-20 13:49

Jag har också en docka och fjärrkontroll (orginal) och de är helt okej. Men jag saknar verkligen menyknappen och det optimala för mig skulle vara om man såg iPodens display på tv'n och kunde styra alla funktioner som ipoden har från fjärren. Egentligen är det ju rätt löjligt att det inte går. Så jag väntar med spänning tills det kommer tillbaka en riktigt bra docka med dom funktionerna - det har ju funnits förr. Jag vet i varje fall två varianter som verkar bra, men som inte tycks säljas längre. Men den som väntar på något gott

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-12 11:23

Finns det något sätt att aktivera meny-knappen? Jag saknar verkligen att kunna blädra i menyerna.

Ursprungligen av tawi:

Finns det något sätt att aktivera meny-knappen? Jag saknar verkligen att kunna blädra i menyerna.

Nope.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-13 12:25

Gammal tråd, jag vet... men jag har just det problemet.
Varför en docka med fjärr om man inte kan använda fjärren till att byta spellistor, album, film, photoalbum osv. Urkorkat måste jag säga.

Detta då till en iPod Nano 3G och Apple Universal Dock.

Ursprungligen av Trineo:

Gammal tråd, jag vet... men jag har just det problemet.
Varför en docka med fjärr om man inte kan använda fjärren till att byta spellistor, album, film, photoalbum osv. Urkorkat måste jag säga.

Detta då till en iPod Nano 3G och Apple Universal Dock.

Bumpar denna tråd då jag har samma problem och undrar om det finns någon lösning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-06 14:34
Ursprungligen av saftskallen:

Bumpar denna tråd då jag har samma problem och undrar om det finns någon lösning?

Nej. Menyknappen används endast för att "paira" kontrollen med basstationen.

Se http://support.apple.com/kb/HT1827

För instruktioner angående pairing, se http://support.apple.com/kb/TA23708

1
Bevaka tråden