Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tassar fötter och podium till Macbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-02-20 05:56

När jag hade powerbook G4 hade jag ett par tassar i form av två halva klot med kardborr som man kunde sätta under PB:n för att höja upp den i bakändan. Dessa två kunde man ta av och sätta ihop till en rund kula, snyggt.
Jag har letat efter nån form av upphöljning för bakändan både för komfort och kylning som dessutom är smidig och liten.
Är det någon som kan tipsa om nåt ställe som säljer nåt sådant? Eller har ni en annan lösning?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-20 09:19

Det finns ett par alternativ!
Kolla denna tråd

  • Oregistrerad
  • 2007-02-20 17:22

Har läst denna tråd, men tycker inte att det är tillräckligt bra. Dessutom har jag mailat firman som heter cableyoyo för att höra om frakt av deras prylar, men de svarar inte. Kjell och companys svarta apparat tassar förfular utseendet på en glänsande vit macbook.
Jag vill ha nåt snyggt! Betalar gärna runt 500

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-20 22:54
Ursprungligen av imported_wallraff:

Har läst denna tråd, men tycker inte att det är tillräckligt bra. Dessutom har jag mailat firman som heter cableyoyo för att höra om frakt av deras prylar, men de svarar inte. Kjell och companys svarta apparat tassar förfular utseendet på en glänsande vit macbook.
Jag vill ha nåt snyggt! Betalar gärna runt 500

Om man gör en beställning i deras web-shop, så får man i slutet (innan man confirmerar ) reda på fraktalternativen.
Billigast är "Global Priority Mail" som kostar 10.50 USD. Lägg till 12.95 USD för ett kit fötter så blir totalen 23.45USD (ungefär 165 SEK).

Har använt Global Priority Mail när jag handlat DVD i USA och det brukar komma på 1,5-2 veckor. Jag beställde sådana igår

  • Oregistrerad
  • 2007-02-21 06:04

Spännande! Har du någon erfarenhet av dem sen tidigare? Har du testat dem? På bilderna ser det ut som om man får fyra tassar, undra om man kan använda bara de bakre utan att de trillar av...? Det verkar bli lite svårt att skriva om man höjer datorn framme vid handlederna också...
När du får dem, testa dem och skriv en lite recension här! Jag skulle gärna vilja veta du tycker är bra eller dåligt med dem.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-21 07:17

Jag har ingen tidigare erfarenhet av dessa, jag har en CoolPad som funkar bra stationärt, men är lite bökig att ha i väskan.
Så det är portabilitet som jag är ute efter.

Skriver gärna en recension.
(Annars har bla. dayweed dom, jag hittade dem på hans tips)

1
Bevaka tråden