Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HD-DVD Spelare till mac...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-02-08 18:34

Hejsan!

Vet inte om detta har varit uppe på tapeten innan men hittade ingenting när jag sökte.

Det verkar som om Xbox 360´s HD-DVD spelare fungerar till Mac OS X

http://www.uneasysilence.com/archive/2006/11/8303/

Citat:

Interestingly, the MacOS automatically recognized the drive when we plugged it in, and when a DVD disc was inserted the “DVD Player” application included in the OS started doing its thing. Experimenting further and just for kicks, we decided to insert the HD-DVD. Again, as expected the HD-DVD wouldn’t play due to the fact that there is no player for the MacOS that supports that format.

Ser nu att "DVD-Spelare" efter version 4.6 har stöd för HD-DVD

Citat:

Key Updates include:
-Additional support for playing DSP 4 authored HD DVD folders from DVD discs and hard drives.

Priset verkar ju helt rätt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=141906

Ingen som har en HD-DVD spelare till xbox som har lust att prova? Screenshot!!

MvH Bylund

DVD-Spelare kan spel HD DVD som gjorts i Apples DVD Studio Pro 4 (DSP 4). Du kan alltså inte spela upp de filmer man kan köpa i butik.
http://www.apple.com/finalcutstudio/dvdstudiopro/

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-02-09 01:51

Då får vi hoppas på att det kommer med version 5

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-02-12 04:25

Sitter faktiskt och tittar på en HD-DVD i detta nu men tyvärr inte i OS X.

Eftersom HD-DVD spelaren till xbox inte nått sverige ännu fick Daemon Tools agera spelare

PowerDVD med ATI´s AVIVO aktiverat spelar upp 1080p VC1utan bekymmer på en P4@3GHz med X1600.

Vilken OTROLIG bildkvalitet det är! Den gamla dvd standarden får man ju rysningar av nu Får hoppas man kan köpa filmer här snart.... men blir säkert inte 3 för 99:- på ICA

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-02-16 22:37

Har det inte kommit någon HD DVD spelare till osx ännu?
Nya Toast 8 stöder ju bränning till Blue ray dvd, så det borde ju kooma någon lösning snart. Vore inte helt fel att kunna mounta .evo filer å kolla lite hd dvd på lcd tven..

  • Oregistrerad
  • 2007-02-19 22:46

nope, eftersom Apples DVD spelare i princip är den enda spelaren på marknaden (förutom VLC; men det är ju tack vare dvd-jon)

  • Medlem
  • Solna
  • 2007-02-20 14:38

Det verkar som att VideoLan (VLC Palyer) arbetar på det, kolla den här tråden på VideoLan forumet.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-02-20 19:41

Senaste SVN av MPlayer ska stödja evo nu enligt tråden adl postade... om man har lust kan man ju porta till osx

Så hur är det nu då? Kan jag köpa en HD DVD film i affär och spela upp i min imac alu? Vad behöver jag isf?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-28 17:34

du behöver en hd-dvd spelare till macen, sedan behöver du kopiera evo filerna från skivan till hårddisken (vilket du inte kan göra utan att dekryptera sök på google, det här är nog inte rätt forum för det) Sedan kan du spela upp evo filerna med mplayer subversion. Har inte provat dekryptera själv för jag har ingen spelare (blir nog blueray istället)

Med andra ord inget "stoppa i och klicka på play"... men det går

1
Bevaka tråden