Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX och Docken

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Habo
  • 2007-02-18 20:40

Hej. Tänkte bara dela med mig av min upplevelse.

När jag först fick min mbp så började jag fylla dock-en med alla program som var de mest använda. för snabb åtkomst.

Nu däremot är min dock alltid tom och endast aktiva program ligger där. Jag använder quicksilver för att starta alla program.

På alla prints jag ser från folk så är alltid docken smockfull med alla program... så jag är väl onormal eller delar någon mitt tycke?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-02-18 21:09

Jag använder både quicksilver och tigerlauch - har inte heller en sån klotrig dock. fördrar min dock snygg och rensad

  • Oregistrerad
  • 2007-02-18 21:17

Jag har lagt en genväg till program-mappen bredvid Papperskorgen i Docken, den högerklickar jag bara på så får jag fram alla program på datorn... detta gör att jag kan hålla min dock nästan helt tom hela tiden, förutom om jag vet att jag behöver ultrasnabb tillgång till något program, då kan det få ligga i docken... annars så har jag 28 extraknappar för program på tangentbordet...

  • Medlem
  • 2007-02-19 17:35
Ursprungligen av Scumpi:

Jag har lagt en genväg till program-mappen bredvid Papperskorgen i Docken, den högerklickar jag bara på så får jag fram alla program på datorn... detta gör att jag kan hålla min dock nästan helt tom hela tiden, förutom om jag vet att jag behöver ultrasnabb tillgång till något program, då kan det få ligga i docken... annars så har jag 28 extraknappar för program på tangentbordet...

Så VILL jag ha det. Problemet är att jag bara sitter på 512mb i min Ibook G4 & ärligt talat räcker inte det för att ett högerklick i program-mappen ska flyta smidigt. Eftersom jag inte pallar att vänta i flera sekunder varje gång blir docken rätt så fylld.

Däremot är den uppdelad efter kategorier & göms automatiskt, så jag överlever.

Är det svårt att dra in en extra minnessticka i ibook:en (G4 1,33) förresten?

Ursprungligen av FrrH:

Är det svårt att dra in en extra minnessticka i ibook:en (G4 1,33) förresten?

Inte ett dugg...

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/iBook-G4-12-Inch/RAM

  • Medlem
  • 2007-02-19 20:17

Det var ju busenkelt det där. Tack för tipset, nu blir den promenad till datorbutikerna.

Om jag förstått problemet rätt, så är mitt svar.
När du har ett aktivt program igång, högerklicka på ikonen och välj "behåll i dock".
Då stannar det kvar, även om det inte är aktivt.

Jag har bara 5 program i docken, men de programmen har jag ändå alltid igång så man kan nästan säga att jag bara har aktiva program i min dock.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-19 16:24

Jag har 39 program i min dock, och tycker det går snabbt o starta dom. Dom är indelade efter typ (Internet, office, musik etc)

Brukar fylla docken med allt jag vill. Sitter inte vid Macen nu, men skulle tro att jag har runt 30 ikoner i docken.

1
Bevaka tråden