Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad står det på ditt visitkort?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar spontant vad det står under ert på ert visitkort?

På mitt står det enbart mitt namn.

Vet inte riktigt om man ska ta och lägga till att man är också. Eller om det räcker enbart med namn.

Vad säger ni?

Ska man skriva ut att man är manusförfattare och när kan man göra det, är det när man skrivit några långfilmsmanus som lanserats eller ska man enbart skriva klippare. Eller ska man låta enbart namnet stå där och sen får man se på ens hemsida vad man gör.

Vad säger ni, vad står det på era visitkort och hur tänkte ni?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-19 17:38

Jag har firmanamn, mitt namn, och kontaktuppgifter (telefon, web, mail å sånt)
På web-sidan har jag mer detaljer om vad jag gör etc.

Min tanke är att det ska hjälpa personer jag träffar att minnas hur man når mig.
Eller minnas mig över huvudet taget

Jag menar alltså att visitkort lämnar jag till människor när jag träffar dom, jag skickar inte runt dom, så det behövs ingen förklaring på kortet om vem jag är/vad jag gör.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-19 17:41

Tog bort titeln på mitt visitkort då den skapade fler frågor än den gav svar.

Nu har jag företag, namn, mobiltelefon, epost samt adress.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-02-19 19:10

Framsidan har:

Logga / Myndighet

Namn
Titel
Enhet

Besöksadress

---

Baksidan har:

Adress
tel + fax
mobil
e-post
webbadress

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-20 10:55

Enbart mitt namn (förutom företagsnamnet och kontaktuppgifter då). Jag tycker om att ha det på det viset eftersom man inte kan se var jag passar in i företagsstrukturen. Dessutom byter man ju arbetsuppgifter ibland och då är det schysst att slippa skaffa nya visitkort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-20 12:26

Mitt namn och titeln Partner, innan hade jag Projektledare/Strateg, men det bidde för pretantiöst

/Tangen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-20 19:34

Jag har inget visitkort ännu, men det roligaste jag har sett är någon som titulerar sig N.N. Professor. Vad betyder det? Jo – "Nära Nog Professor"

Som det är nu har jag namn, mobil, e-post och hemsida.

Har dock funderat på att lägga till titel, fast problemet är att jag inte enbart gör en sak, utan kanske minst 2 huvudsysslor därför lutar det åt att enbart låta det vara blankt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-21 00:30

En snygg grafisk design (logo) kan ju vara bättre än en titel. "Less is more" eller så

Lyckades på ett märkligt vis trycka in logo, företagsnamn, namn, e-postadress, webbadress, postadress, telefon, bankgironummer och organisationsnummer utan att det ser det minsta grötigt ut.

Fyrfärg och svindyrt papper. Kostade 7 kronor styck. Genererar dubbelt så många kunder som de billiga korten jag hade tidigare.

Namn, verksamhetsområde, mailadress, mobilnummer.

Har en packe i sladdrigt papper printat på pluggets printer i all hast en tidig morgon innan Elmia-mässan i höstas.
Sen dess har jag inte haft lust att fixa nått redigare, men ska väl trycka nått stilfullare framöver.

Kanske man kan få en rekommendation på någon som kan leverera sjysta kort?

Senior consultant
International development cooperation

i Afrika gillar vi titlar!

Titelns viktighet går väl hand i hand med hur manligt det är eller?
Jag skiter i titlar.
Jag försöker få chefen att skriva "Datasnubbe" på mitt kort men det går inte riktigt hem...

Jag kommer ihåg att Icon Medialanb körde utan titlar på korten men det blev alla kunder så nervösa över för de visste aldrig om de pratade med VD eller inte.
Precis som om det hade någon betydelse...
Så till slut så blev företaget tvingat att införa titlar på korten.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag kommer ihåg att Icon Medialanb körde utan titlar på korten men det blev alla kunder så nervösa över för de visste aldrig om de pratade med VD eller inte.
Precis som om det hade någon betydelse...

Uppenbart hade det betydelse för kunden - själv upplever jag det som ganska viktigt att man snackar med rätt person. Men jag kanske bara är gubbig o utanför den hippa IT-branschen.

Däremot är manlighet inte nåt så enkelt så att man fixar det via visitkortet *L*.....tääänk om det hade varit så enkelt......*drömmer*

Big A

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-03-14 17:47

Mattias Hedman: HAHA, hoppas det går igenom!

Mr. Datasnubbe Mattias Hedman

  • Medlem
  • International user
  • 2007-03-14 19:56

Jag hade precis fixat kort, och så ändrar sig allt. 600 värdelösa kort! Jag är halvt smålänning, så jag har vänt på korten och skrivit där. Namn, Mobil, Epost.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-03-19 14:49

Bilder... ge oss bilder! ni får ju gärna sudda ut namn och telefonnr o sådant men är ju mer nyfiken på layouterna än vad som finns på dessa

1
Bevaka tråden