Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omslagsbilder utan att modifiera id3-taggar?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2007-02-19 07:49

Har en liten fundering huruvida man kan lägga till omslagsbilder för sitt iTunes-bibilotek utan att man modifierar sina mp3:or och dess id3-taggar?

Alltså på samma sätt som iTunes Music Store gör, tror jag.

Det finns ju en mängd program som kan importera omslagsbilder men kan någon av dessa bara lägg till omslagsbilder utan att göra på nämnda sätt?

Kanske lagra de lokalt på något smidigt sätt, ja vad vet jag.

Tacksam för tips och tricks!

  • Oregistrerad
  • 2007-02-19 08:35

Tips på program som drar ner omslagsbilder mottages tacksamt...

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-02-19 08:59
Ursprungligen av Scumpi:

Tips på program som drar ner omslagsbilder mottages tacksamt...

Huh?

  • Oregistrerad
  • 2007-02-19 09:28
Ursprungligen av jalla7:

Huh?

Tänkte starta en ny tråd om det, men passade på att fläska in frågan i denna tråd istället... Jag önskar ett program som drar ner omslagsbilderna åt mig, istället för att jag ska behöva sitta och scanna in eller googla fram bilder på nätet och sen lägga in dem manuelt... jag har flera hundra CD-skivor (mp3:ade) i mitt iTunes bibliotek....

Förfinande info:172 album uppdelat på 190 artister.

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-02-19 09:38
Ursprungligen av Scumpi:

Tänkte starta en ny tråd om det, men passade på att fläska in frågan i denna tråd istället... Jag önskar ett program som drar ner omslagsbilderna åt mig, istället för att jag ska behöva sitta och scanna in eller googla fram bilder på nätet och sen lägga in dem manuelt... jag har flera hundra CD-skivor (mp3:ade) i mitt iTunes bibliotek....

Förfinande info:172 album uppdelat på 190 artister.

Det finns en hel uppsjö av programmen som jag skrev förut.
Sök på exempelvis MacUpdate efter "Cover art" så hittar du ett par som fixar biffen.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-19 11:16
Ursprungligen av jalla7:

Det finns en hel uppsjö av programmen som jag skrev förut.
Sök på exempelvis MacUpdate efter "Cover art" så hittar du ett par som fixar biffen.

Tack ...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-02-19 08:44

Varför inte använda iTunes, helt enkelt?

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-02-19 08:59
Ursprungligen av Spyder:

Varför inte använda iTunes, helt enkelt?

Ja, men iTunes kan ej ta hem bilder till alla album och således letar jag efter ett komplement till iTunes som kan ordna mer bilder utan att påverka mp3:ernas id3-taggar.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-02-19 11:32
Ursprungligen av jalla7:

Ja, men iTunes kan ej ta hem bilder till alla album och således letar jag efter ett komplement till iTunes som kan ordna mer bilder utan att påverka mp3:ernas id3-taggar.

Sant. Jag känner dock inte till nåt program som kan ladda ner andra omslag och sedan "baka in" det i iTunes utan att röra musikfilerna, vilket naturligtvis vore det bästa.

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-02-19 10:08
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

iTunes Music Store lägger till bilderna i själva ID3-taggen, omslagstjänsten skapar en extern databas så att det går snabbare att bläddra genom omslagen, bara så du vet.

Nej, de modifierar inte mp3-filerna och således inte id3-taggen.
Eftersom jag har alla mina mp3or sfv-checkade för att kontrollera just att de ej modifieras så kan detta bara inte stämma?

Det andra påståendet om en extern databas kan jag däremot tänka mig.

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-02-19 10:15
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Var det inte det jag skrev?

Hehe, jag får ursäka mig..
Börjar bli lite less på att söka efter någon lösning till min fundering, borde ju finnas något program som kan ordna det.

1
Bevaka tråden