Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CS: "Macen hetare än någonsin"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-17 18:47

Snubblade över denna artikel på Computer Sweden:

http://computersweden.idg.se/2.139/1.95760

En bit ner i artikeln citeras vår studievägledare vid den institution på Uppsala Universitet som jag studerar.

"-Vi gick från noll till femtio procent vid vårt erbjudande i julas. Min känsla är att jag ser allt fler Macar även bland vår personal så min bedömning är en ökande trend de senaste åren, säger Mikael Carlsson, studievägledare vid Uppsala universitet."

Nu går hälften av studenterna i min årskull omkring med MacBook och MacBook Pro. En syn som jag aldrig trodde jag skulle få se. Jag tycker det är riktigt roligt

Riktigt trevlig syn måste det vara!
Sedan Macsupport här i Lund gjorde en räd på en företagsmässa på Ekonomihögskolan så var det ett par stycken som lite senare sprang omkring med en skönhet under armen.

Läste artikeln för övrigt i tidningen. Den var väl inte så klockren direkt utan det märks att redaktören på CS inte var något macfreak, förmodligen jag som är lite gnällig och partisk men ändå

Skönt tycker jag att det visas att stora enheter så som tidningar avänder macar.
Många gånger verkar det som att Windowsbrukare inte tror att någon någonsin skulle vilja ha en mac, (jag har varit en av dem vilket många av er andra kanske också varit), trots att många av oss växt upp med gamla mac-klumar i skolorna.

Heja Leopard!

Ursprungligen av Spiffan:

Läste artikeln för övrigt i tidningen. Den var väl inte så klockren direkt utan det märks att redaktören på CS inte var något macfreak, förmodligen jag som är lite gnällig och partisk men ändå

Håller med dig.