Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPS och mjukvara till macos?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-02-18 21:23

Tänkte köpa en gps och ha i bilen. Mina krav är att den är billig och att man lätt lägger in intressanta platser man besöker i minnet så man lätt hittar tillbaka till dessa. fäste till bilen och adapter bör följa med, men de gör de väl på de flesta idag.
Av de jag kollat på verkar ingen mjukvara finnas till macos. man vill ju kunna uppgradera gps'en och även lägga in poi från internet och även uppdatera kortor mm..
finns de någon som har bra tips på gps där även tillverkarna har sin mjukvara till mac?

MVH: Mattias

Ingen som jag vet. Har själv en Garmin Nüvi som är suveränt lättanvänd, uppdatering kräver dock Windows - har man Intel-mac så funkar det utmärkt att uppdatera med hjälp av Parallels+Win. Tidigare körde jag med Virtual PC på en G4 - funkar om man har gott om tid....

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-02-19 11:20

fast har man en bluetooth, kan man inte sköta allt sånt via den? då kanske man slipper tjaffsa med winprogram?

hur är de med poi?(point of intrest) kan man lägga in obegränsat med sånna själv nu direkt när man besöker en plats eller får man göra de själv och ladda över. tycker de står aldrig om de på produktonfon. jag vill kunna lägga in intressanta platser direkt så man hittar tillbaka till dom. alltså lägga in kordinaterna blir de väl?

Vet att Garmin har lovat släppa mjukvara till mac också, men de har blivit försenade. Så det kommer nog så småningom.

1
Bevaka tråden