Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

aiff -> mp3 hjärnsläpp?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visst måste det väl finnas nån drag'n'drop app som konverterar aiff till mp3?
Det var längesedan jag hade behovet men nu finns det och jag hittar inget. Itunes importerar ju som aiff hur jag än ställer in i Preferences (mp3 codec). Det går bra direkt från en CD me ninte när låtarna är filer på disken.
Vilken app letar jag efter eller vad gör jag för fel med iTunes?

I itunes kan du konvertera. Gå till "Inställningar" klicka på "Avancerat" och sedan "Import"-fliken. Där kan du ändra konverteringsformat till det du önskar.
Sedan är det bara markera spåret/spåren i iTunes och konvertera via "Avancerat"-menyn.

OK, jag trodde itunes konverterade då man importerade. Men man måste alltså först importera och sedan konvertera...

iTunes importerar skivan till det format du har förinställt i "Avancerat" menyn. Men om du öppnar CD-skivan i Finder och drar spåren till iTunes så blir det nog AIFF.

Jag drog dem från skivan till disken. Efter ett tag ville jag ha dem i iTunes men via importera blir det inga mp3 även om det är inställt. Man måste tydligen konvertera i efterhand. Lite o-Apple, ju.

Ursprungligen av sirugo:

Jag drog dem från skivan till disken. Efter ett tag ville jag ha dem i iTunes men via importera blir det inga mp3 även om det är inställt. Man måste tydligen konvertera i efterhand. Lite o-Apple, ju.

Jag har nu en AIFF på skrivbordet. Nu tar jag och importerar den till itunes bibliotek via menyn. Nu tittar jag i biblioteket. Där ligger en m4a!

vassup?

Ursprungligen av Martin Rudolfson:

Jag har nu en AIFF på skrivbordet. Nu tar jag och importerar den till itunes bibliotek via menyn. Nu tittar jag i biblioteket. Där ligger en m4a!

vassup?

iTunes är inställt på att konvertera till AAC vilket ger .mp4-ändelsen.

Om du klickar på "Importera" istället där skivan syns i iTunes blir det mp3 direkt, alltså inte dra och släppa.

Jo, men jag hade redan dragit och släppt filerna till disken "för längesedan". Nu ville jag ha in dem till iTunes.

QuickTime Pro fixar det

1
Bevaka tråden