Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flimmer på nya macbooken! ;/

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-15 21:42

Fick min macbook idag o skärmen flimmrar! ;/
är det nån inställning som ska ändras? lr ska jag ringa apple o be dom hämta tillbaks?
jag förstår inte hur man kan skicka en sånhär defektdator ens! (vet att d e många som haft problem med detta) vågar inte ens byta ut datorn då den också har nåt fel säkert.. ;/

  • Oregistrerad
  • 2007-02-15 21:59

Ring Apple support och fråga vad du ska göra.

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-02-16 14:57

Tyvärr verkar detta vara ett vanligt problem :/
Jag fick också en Macbook med flimrande skärm... Störigt som tusan.

min macbook pros skräm flimrar som tusan ibland när jag har extern skärm inkopplad. Men det kanske inte är samma typ av flimmer som du har, det går nämligen inte se någonting alls på skärmen när det sätter igång. Det hjälper att stänga och öppna locket. Men nu har jag ändå lämnat in den på service och bett dom kolla på det.

  • Medlem
  • 2007-02-16 15:35

får en ny om ca två v. o får hoppas att den e felfri annars pengarna tillbaka!

Återkom med resultat.

Har också detta backlight flimmer typ lägre nivåer och så samt ibland också om man sitter långt ifrån dock inget jag stör mig på. Hade samma sak på min macbook innan jag fick denna nya dock upptäckte jag detta nu när jag såg denna tråd. Så va fan orka. Vill inte en pc i alla fall så.

  • Medlem
  • 2007-02-27 11:31

japp så fick man nya macboken idag med samma problem! ;/ syns tydligt på den blåa bakrunden.
har 14 dagar ångerrätt fortfarande ska nog ringa ikväll o kolla vad dom kan göra åt saken vill dock inte vänta på en ny macbokk o vara rädd för o få samma problem igen...

  • Medlem
  • 2007-02-27 21:35

ringde apple idag o dom frågade om jag ville ha en ny dator lr pengarna tillbaka och dom ville inte ge nån kompensation verkade det som. så jag bad om o få snacka me deras överansvariga som skulle ringa inom två timmar men han ringde aldrig upp.. ringer imorn o ber dom o koppla mig till honom (nån irländsk snubbe så d kansek blir svårt o förstå när han snackar).
vill nog inte ha en macbook längre pga detta! men ska kolla vad dom kan erbjuda mig..
skulle kanske kunna tänka mig en imac men då är jag ju inte lika bärbar längre.

på vilket sätt flimrar det?
det kan handla om dithering-effekter om man antar att macbooksarna har 6-bitars TN-paneler. (?)

kan man ställa in uppdateringsfrekvensen? (ev mha tredjepartsmjukvara)
sätt den i så fall på 75Hz då det hjälper en hel del på den fronten, det gör det på min 'stationära' TN-panel iaf...

läs mer:
http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD

1
Bevaka tråden