Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • City
  • 2007-02-15 18:18

Handla ny iMac eller ej?...den eviga frågan

Jo det är så att jag sitter på Powerbook G4 ett tag till men har blivit sugen på iMac, dels för skärmstorleken, dels för prestandan men framförallt Intel i burken.
Vore skönt att köra vissa windowsprogram i arbetet.

Vad jag har förstått så är det nya iMac på väg då den befinner sig i slutet av produktcykeln, någon sanning i detta?
Ser ingen lucka på bilder för att byta RAM i datorn, är det enkelt?
Ni som sitter på laptop och eventuellt har bytt till iMac, känner man sig "bunden" när man kör på stationärt?
Är lite nervös då jag haft laptop senaste 5 åren:)

Det är ovanligt få iMac ute i begagnatmarknaden, är alla iMac-ägare så nöjda hehe

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2007-02-15 18:46

Jag bytte från en Powerbook 12" G4 till en iMac 20" intel core2duo. Kunde inte varit mer nöjd.

Ursprungligen av kraspor:

Ser ingen lucka på bilder för att byta RAM i datorn, är det enkelt?

Det verkar som att Apple rekommenderar att du låter en som kan sånt byter minnen i dator. Du kan läsa mer här själv: DIY-Imac

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-16 00:23

Byta minne är väldigt enkelt. Två skruvar och en liten lucka på undersidan tas bort.

Har bytt från en PB ALU G4 15" till en iMac C2D. Det går inte att arbeta på den bärbara längre. iMacen är äckligt mycket snabbare. Dessutom är den hyggligt mobil.

  • Medlem
  • City
  • 2007-02-16 14:42

Tack för svaren.
Det är väl inte SO-DIMM det där va? Ser lite smått ut. Blir med och mer sugen nu

Ursprungligen av kraspor:

Det är väl inte SO-DIMM det där va?

Jo, det är SO-DIMM.

http://www.apple.com/imac/specs.html

1
Bevaka tråden