Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra wiki-programvara?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-15 12:50

Förhoppningsvis rätt forum för min fråga.

Jag letar efter olika programvaror för att sätta upp en wiki och skulle mer än gärna ta emot tips och idéer på vilka jag ska kika närmare på. Om ni redan använder någon, skriv gärna vad som är bra (och dåligt) med just den. Teknisk plattform spelar mindre roll (även om jag antar att de flesta här kör allt annat än ASP).

Något som står högt upp på min önskelista är att kunna ändra den grafiska formen hyfsat enkelt.

Så...hit me!

MediaWiki är en wiki-programvara som jag tycker fungerar bra. Den är PHP-baserad och kör PostgreSQL och MySQL för databas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-15 13:13
Ursprungligen av Marcus K:

MediaWiki är en wiki-programvara som jag tycker fungerar bra. Den är PHP-baserad och kör PostgreSQL och MySQL för databas.

Den största och mest kända, så klart. Finns det några outsiders/mindre kända som är värda att titta på?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-15 15:44

Jag har kört jspWiki ett tag och den fungerar hyffsat. Jag tycker att den har det man behöver. Det går att ändra utseendet ganska mycket. Delse genom teman och skins och dels genom att ändra själv i Stylesheetsen.

DokuWiki tycker jag om, men den använder sig inte utav någon databas. (Skalbarhet?)

1
Bevaka tråden