Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.r00 filer funkar inte??

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har sökt forumet efter svar på varför det inte funkar att sammanställa ett sextiotal .r00 --> .r60 filer. Jag har försökt med unrarx, untar, stuffit, unarchiver, betterzip mm. UnrarX analyserar åtminstone filerna men säger att jag borde börja expandera från en tidigare fil, fast .r00 är det minsta jag kan börja med.

Nån som har något förslag?

Finns det inte en .rar fil att börja med?

Prova att köra filerna genom ett SFV program. MacSFV finns till exempel då får du veta om någon del är trasig.

Tjenare!

Prova detta annars : http://www.xs4all.nl/~loekjehe/Split&Concat/ Viktigt att man börjar med "1:a" filen. Ibland måste man sätta dit "extension" efter filnamnet också.

Mvh

Hej igen! Tack så hemskt mycket för tipsen, men det verkar som att det är dömd att misslyckas. Alla filerna finns ju med, och andra jag pratat med hade lyckats packa upp dom så det borde teoretiskt sett kunna funka hos mig med, men av någon anledning gör det inte det

Har ni andra tips så är de väldigt uppskattade!

//Frustrerad

  • Medlem
  • 2007-02-15 16:13

Vad ska det bli för fil?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-15 16:13

Prova ett annat program att packa upp med. Jag vet att det låter knäppt, men det har faktiskt fungerat för mig tidigare.

"Jag har försökt med unrarx, untar, stuffit, unarchiver, betterzip mm."

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-02-15 18:45
Ursprungligen av Simon Blommegård:

"Jag har försökt med unrarx, untar, stuffit, unarchiver, betterzip mm."

"försök med ett annat program..."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-15 16:23

som skrevs tidigare, borde det inte ligga en .rar fil med i mappen?

nä ingen .rar fil. vet vad du menar, men tyvärr fanns det ingen där. det ska bli en iso fil i slutändan

Finns inte .rar filen att plocka hem då? Har du provat MacSFV?

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2007-02-15 20:53

Kan du inte bara köra 'cat foo.r[00-60] > foo.rar' i terminalen? Eller? Jag har ingen aning om hur rar-filer fungerar, men så gör man ju med en vanlig splittad fil...

Mattias Hedman: Ja, testade det utan någon resultat tyvärr.

Snooze: Har du nått tips på andra program? Skulle vara jätteschysst

HannesP: Jag är en switcher sedan 3 veckor, vet inte exact om jag förstår hur jag ska göra? Är det bara att skriva i det i terminalen?

Tack för hjälpen allihop. Det är högst uppskattad!

Har du prövat kommandoradsprogrammet från RARLABS?
Om inte, starta Terminalen och kör:

cd /någonstans_där_filen_ligger
curl -O http://www.rarlab.com/rar/unrar-3.51-macosx-universal.bz2
bunzip2 unrar-3.51-macosx-universal.bz2
./unrar-3.51-macosx-universal e filnamnet.r00

Ibland funkar det att börja med .00-filen eller .01-filen, ibland inte. Man kan inte utesluta att du saknar .rar-filen men man kan heller inte säga att där ligger problemet.

Jag ser inte att programmet MacPAR_deLuxe är nämnt. Mitt favoritprogram som kan bistå med att lägga alla rar-filer i papperskorgen efter lyckad uppackning. Dra ner det och testa att med .00-filen.

Funkar det inte med MacPAR deLuxe så saknar du nog tyvärr .rar-filen. Jag ser iband det där felmeddelandet när man råkat börja med .00-filen. Man scrollar ner i listan och ser att där låg ju .rar-filen. Man startar den istället och det rullar igång.

Det har inget med programmet att göra. Precis som nämnt så saknar du en fil. Du får inte det där felmeddelandet för att någon av de 00-60 är trasig.

1
Bevaka tråden