Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xcode

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hm. sitter i xcode 1.5 då jag är aldeles för snål för att uppdatera (ska skrapa ihop till leopard). Kodat en grej i java och lägger mina .java under roten, bilderna i Rexources och bla. Sen under Targets ligger .javan i Sources och bilderna i Bundle Res. vilket jag tycker är bra. Det vidriga är att jag inte får med bilderna när jag kör skiten. Funderar på att gå tillbaka till terminalen och koda eller åtminstone notepad++ då drjava har för fult interface. Gah. tips. hjälp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-13 20:00

jag har aldrig pröjsat för xcode 2.0...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-01-13 22:07

XCode 2.3 är iaf gratis.

jag menade dock att jag var för snål för att updatera till tiger för att kunna ha v 2.*

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-01-16 22:59

Du borde kunna köpa en billig Tiger av nån när Leopard släpps!

tack men nej tack. om jag så ska sälja min själ så ska jag ha råd med en imac med leopard. (vill någon ha min själ?)

nej men vafan. kodprogram? snyggt interface och fokus på koden. Inte bara java heller.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-18 13:03

Eclipse är rätt bra för att hantera utveckling av olika slag.
Finns moduler för flera olika språk.
Netbeans är också en smidigt miljö men enbart inriktad på java.
Annars tycker jag textmate + terminalen är bra för kodprojekt

mjo. funderar på att gå tillbaka till rötterna. vill inte hålla på en massa, bara koda.

Ursprungligen av chikuba:

mjo. funderar på att gå tillbaka till rötterna. vill inte hålla på en massa, bara koda.

Jag förstår vad du menar. När en IDE är mer belastning än hjälp så är Terminalen väldigt frestande, och ofta rakt av bättre. Den är i primitivaste laget, jag gillar bra IDEer, men dagens IDEer är ofta så svulstiga och bökiga att det krävs både stora projekt och väldigt mycket träning innan de tillför något.

Och jag är ändå uttalat mot kommandorader, jag tycker de är gammaldags, men när GUI-lösningen är jobbigare så väljer jag så klart den smidigaste lösningen. En GUI-lösning skall ju vara intuitiv, det är ju själv poängen, och det är allt färre som är.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2007-02-11 20:43

Jag tycker att Xcode är fullt duglig och ibland riktigt trevlig. Å andra sidan har jag inte provat några andra IDEer...

Jag har provat ganska många, ett tiotal som jag kommer på med en gång, och flera olika versioner av de viktigaste av dem. XCode är ingen av de bästa. Den är alldeles för råddig, tillkrånglad. En bra IDE skall vara så självklar att den förenklar, inte krånglar till.

XCode fungerar förstås, men små projekt är väldigt mycket lättare att sköta från kommandoraden. Det är inget gott betyg för Xcode.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-02-13 19:55

Kan du inte skriva något kort om dem du testat? I den här tråden eller i en ny.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2007-02-13 20:10

Lite mer exakt vad tänker du på? Jag tycker att Xcode fungerar bra, förutom saker som att filhanteringen buggar ibland, och att det borde vara mycket bättre integrering mellan IB och Xcode.

Ursprungligen av HannesP:

Lite mer exakt vad tänker du på? Jag tycker att Xcode fungerar bra, förutom saker som att filhanteringen buggar ibland, och att det borde vara mycket bättre integrering mellan IB och Xcode.

Som sagt, den fungerar, men det krävs många moment för att göra enkla saker, och användargränssnittet är allt annat än intuitivt.

Jag funderade på om jag skulle göra en översikt, men jag vet inte riktigt om jag vill. Jag har ju lite olika mycket erfarenhet av olika paket. Fast ser man till hur lätt det är att komma igång så kanske.

1
Bevaka tråden