Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lager i Firefox

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har gjort min sida på mac i dreamweaver och den funkar fint i Safari, Opera och på Pc i IE och Firefox. Men när jag använder Firefox på mac så blir inte scrollen i de osynliga lagren osynliga, ibland fungerar de ändå, ibland kan man dra scrollen men inget händer med lagret, någon som har en idé om vad som kan vara fel?

sidan finns här: www.didring.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-14 13:31

Testa med "visibility: collapse;" eller "display: none;" istället för "visibility: hidden;"

Det har ofta ställt problem för mig med hur olika webbläsare hanterar visibility... så jag undviker den helt.

Hm, verkade funka när jag bytte alla hidden mot collapse, men det hänger kvar en scroll som jag inte förstår var den kommer ifrån...

Det verkar inte vara visibilty i lagren som ställer till det utan scrollen själv, dvs den är satt till atuo, men syns hela tiden, tar jag hidden på scrollen så ser allt ok ut, förutom då att jag inte kan scrolla...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-16 08:04

Testa att ändra lite på denna tagg:

<div id="Layerarja" style="overflow: auto; position: absolute; width: 396px; height: 360px; z-index: 65; left: 459px; top: 151px; font-size: 11px; visibility: hidden;">

Jag tänker framförallt på att ändra "overflow: auto;"... det är den scrollen som verkar synas, men attributet visibility säger till att den fortfarande ska ta upp hela sin plats och visar (tror jag) även sin scroll. Ändra exempelvis till "overflow: hidden;".

EDIT:

Nu när jag kollade lite till märker jag att det kan bero på en mängd olika layers som ligger på exakt samma position. Prova samma saker med de lager med id:

  • Layerartiklar

  • Layerjag

  • Layerkontakt

  • Layerfritt

  • Layerblandat

  • Layerprojekt

  • Layerovrigt

Yep, jag har provat det, men problemet är att då blir det ingen scroll alls, jag kan alltså inte scrolla i lagren...? (tänkte ev göra om sidan så jag kommer undan scroll men inte just nu...)

1
Bevaka tråden