Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire backup.. flyttassistenten?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-02-14 11:13

Har en ibook som jag behöver göra en ominstallation på.. Tänkte överföra informationen till min macpro så länge med firewire..

Jag antar att flyttassistenten är det rätta verktyget.. frågan är bara vad den gör? Så att den inte hämtar alla uppgifter och inställningar från ibooken och INSTALLERAR på macpron... jag vill ju bara spara..

Det måste såklart gå att föra tillbaka all information... Vad skulle ni göra?

Om flyttassistenten är till hjälp i det här fallet vet jag inte men SuperDuper gör en bootbar backup åt dig i gratisversionen.
Köper du en licens har du ett mycket lättarbetat backup-program som bland annat låter dig testa nya installationer i sitt sandbox-mode.

Rekomenderar!

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-02-14 12:21
Ursprungligen av David Slättne:

Om flyttassistenten är till hjälp i det här fallet vet jag inte men SuperDuper gör en bootbar backup åt dig i gratisversionen.
Köper du en licens har du ett mycket lättarbetat backup-program som bland annat låter dig testa nya installationer i sitt sandbox-mode.

Rekomenderar!

Superduper verkar inte kunna överföra filer via firewire... Från dator till dator?

Ursprungligen av p2d:

Superduper verkar inte kunna överföra filer via firewire... Från dator till dator?

Om du startar den dator som ska ta emot filerna med T-tangenten nedtryckt så kommer den att agera som vore den en FW-hårddisk. Och då kan du välja från SuperDuper att lägga backupen där. SuperDuper kommer då att vilja, tror jag, formatera den nya 'hårddisken' först så se till att du kan ta att maskinen raderas först.

/David

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-02-14 12:53
Ursprungligen av David Slättne:

Om du startar den dator som ska ta emot filerna med T-tangenten nedtryckt så kommer den att agera som vore den en FW-hårddisk. Och då kan du välja från SuperDuper att lägga backupen där. SuperDuper kommer då att vilja, tror jag, formatera den nya 'hårddisken' först så se till att du kan ta att maskinen raderas först.

/David

aha... tack !

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-06-30 21:45

Jag har försökt flera gånger att koppla in en Mac mha Flyttassitenten och firewire, men jag kommer inte vidare när Flyttassistenten säger att jag ska starta om den andra datorn med T-tangenten intryckt (jag har gjort det och fått upp fw-symbolen) och att den väntar på den andra datorn. Nån som vet varför jag inte kommer vidare? Det har fungerat en annan gång men inte denna gång tros upprepade omstarter.

1
Bevaka tråden