Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fusion eller Crossover för utorrent...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte installera utorrent på min mac mini.
Vilken av Fusion eller Cross over rekommenderar ni?

/manne

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-02-09 14:54

Förlåt att jag inte svarar på din fråga nu men ja undrar varför du inte installerar ett torrent program som funkar direkt i OS X?

Ursprungligen av Qalle:

Förlåt att jag inte svarar på din fråga nu men ja undrar varför du inte installerar ett torrent program som funkar direkt i OS X?

har provat en del o kör med närvarande azureus.
men jag har inte stött på en klient bättre än utorrent så därför vill jag även köra den på macen.

är en rätt nybliven switcher och allt är som sagt inte tipp topp på mac-delen

tillägg: tycker azureus har för mycket mumbojumbo och den blockar en del.
har man en gång kört med utorrent så vill man inte byta

Varför Win?
System Requirements
Windows 95, 98, Me, 2000, XP
or Mac OS X
64MB RAM
233mhz CPU or better
5MB for Install Disk Space

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Varför Win?
System Requirements
Windows 95, 98, Me, 2000, XP
or Mac OS X
64MB RAM
233mhz CPU or better
5MB for Install Disk Space

Var hittade du den informationen? Så här står det i deras FAQ:

"Is there a Linux or Mac version?
Vurlix is no longer working on the OS X port, so none is currently in the works. A Linux and OSX port is still planned for the future."

"It will NOT work in Darwine 0.9.12 on OSX. It is reported to work, however, in CrossOver Office alpha 2 and 3, though you can't minimize for more than a few seconds without it freezing."

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Var hittade du den informationen? Så här står det i deras

Klicka på download, titta i nedre vänstra hörnet.
Jag blev förvånad jag med.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Klicka på download, titta i nedre vänstra hörnet.
Jag blev förvånad jag med.

jag gör det nu och ser nte de du skriver?
säker på att du inte är full?

  • Oregistrerad
  • 2007-02-09 16:46

Jag skulle inte köra en så pass CPU krävande applikation i emulerat lägre (Njae, Cross over är ju inte CPU emulator, men allt annat).

Azureus kör jag både på PC och Mac och tycker det är den bästa, men smaken är ju som baken. Brukar komma upp i 100-200 Mbit/s i Azureus.

Ursprungligen av studiox:

Jag skulle inte köra en så pass CPU krävande applikation i emulerat lägre (Njae, Cross over är ju inte CPU emulator, men allt annat).

Virtualisering är inte processoremulering och går nästan i nornal hastighet.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-14 22:13
Ursprungligen av Marcus K:

Virtualisering är inte processoremulering och går nästan i nornal hastighet.

Du kanske missade resten av min meningn där jag skrev att det INTE var en CPU emulering?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-14 01:18
Ursprungligen av studiox:

Jag skulle inte köra en så pass CPU krävande applikation i emulerat lägre (Njae, Cross over är ju inte CPU emulator, men allt annat).

Azureus kör jag både på PC och Mac och tycker det är den bästa, men smaken är ju som baken. Brukar komma upp i 100-200 Mbit/s i Azureus.

Java är ju en form av emulerad miljö om något. Det är därför Azureus är ganska trögjobbad.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-14 22:11
Ursprungligen av Snigeln:

Java är ju en form av emulerad miljö om något. Det är därför Azureus är ganska trögjobbad.

Nån får gärna rätta mig om jag har fel men min erfarenhet av diverse BT klienter oavsett oS är att dom får både internetanslutningen och datorn att bli en härlig sörja sirap. För att inte tala om DC klienter. Därför har man en separat dator för att köra sånt skit

1
Bevaka tråden