Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bläckstråleskrivare i nätverk

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har varit på jakt efter en bläckstråleskrivare med inbyggt nätverkskort en tid men inte lyckats hitta någon som funkar på Mac.

Är det någon av er som har erfarenhet av detta och lyckats hitta en ?

Tillägg, skrivaren ansluts via hubben som står i ett förråd alltså inte till en dator.

Du kan ju alltid koppla in en USB-skrivare till en airport express om det inte finns något annat alternativ. Det är det enda tips som jag kan ge dig.

Canon Pixma iP5200R - Har både trådlöst och vanligt nätverk inbyggt, funkar kanon!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=62091

Ursprungligen av iMartin:

Canon Pixma iP5200R - Har både trådlöst och vanligt nätverk inbyggt, funkar kanon!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=62091

Och den är kopplad till en hub ?

Kanske är det jag som är korkad men de skrivare jag testat med hittils har inte funkat för att de inte har eller om det heter inte stöder postscript.

Är postcscript en drivrutin eller en egenskap som skrivaren måste klara av att hantera eller både och ?

Ursprungligen av Pellib:

Och den är kopplad till en hub ?

Kanske är det jag som är korkad men de skrivare jag testat med hittils har inte funkat för att de inte har eller om det heter inte stöder postscript.

Är postcscript en drivrutin eller en egenskap som skrivaren måste klara av att hantera eller både och ?

Japp, den stitter i en hubb (Eller, en switch egentligen, men sak samma.). installera drivrutinerna som följer med, sen är det bara att tuta och köra.

Vet inte om jag förstod dig rätt, den stödjer inte postscript. Postscript har dock inget med nätverksfunktionalitet att göra, men du kanske behöver postscript i sig?

Ursprungligen av iMartin:

Japp, den stitter i en hubb (Eller, en switch egentligen, men sak samma.). installera drivrutinerna som följer med, sen är det bara att tuta och köra.

Vet inte om jag förstod dig rätt, den stödjer inte postscript. Postscript har dock inget med nätverksfunktionalitet att göra, men du kanske behöver postscript i sig?

Toppen tack för hjälpen, då blir det en sån utan tvekan

Postcript kan jag stava till men vad det är ingen aning om så inte behöver jag det inte.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-02-13 12:17

Jag är grymt nöjd med min HP Photosmart C6180 - har trådlöst + LANport - klarar t o m att scanna till valfri klient på LANet...

Ursprungligen av Wiberg:

Jag är grymt nöjd med min HP Photosmart C6180 - har trådlöst + LANport - klarar t o m att scanna till valfri klient på LANet...

Märkligt, talade med HP för att kolla upp en annan grej och passade på att fråga om C6180 och C5180 och dom hävdade att dessa 2 inte fungerar att skriva ut i nätverk från Mac.

Enligt dom fungerar inte konsumentprodukterna men däremot de som riktar sig till företag men de kostar avsevärt mycket mer, runt 6000.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-02-14 11:25
Ursprungligen av Pellib:

Märkligt, talade med HP för att kolla upp en annan grej och passade på att fråga om C6180 och C5180 och dom hävdade att dessa 2 inte fungerar att skriva ut i nätverk från Mac.

Enligt dom fungerar inte konsumentprodukterna men däremot de som riktar sig till företag men de kostar avsevärt mycket mer, runt 6000.

Ja du, vet inte vad HP menar med det men de är välkomna till Casa del Wiberg för att se på underverket. Tre maccar o två peces skriver ut, tar emot scan, bilder från minnesläsaren rakt in i iPhoto osv över ett trådlöst nätverk.

HPs mjukvara är riktigt fin och uppdateras regelbundet.

Får 99999 (fem nior) i betyg

Ursprungligen av Wiberg:

Ja du, vet inte vad HP menar med det men de är välkomna till Casa del Wiberg för att se på underverket. Tre maccar o två peces skriver ut, tar emot scan, bilder från minnesläsaren rakt in i iPhoto osv över ett trådlöst nätverk.

HPs mjukvara är riktigt fin och uppdateras regelbundet.

Får 99999 (fem nior) i betyg

Dom är på väg, innan vi avslutade samtalet nämde han något i stil med "vad tror du bjuds på i Casa del Wiberg ?" antar att dom förväntar sig förtäring och eventuellt också underhållning i samband med visningen av underverket.

Tack för hjälpen !

Har en HP Photosmart 2575 All-In-One med inbyggt ethernet. Har den kopplad till ethernetporten på min Airport Extreme -basstation. Kan printa och skanna trådlöst utan problem både från min iMac c2d och iBook G4. Också här fungerar minneskortsläsaren kanon.

1
Bevaka tråden