Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Popup överst

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-12 15:13

Jag håller på med en siteguide som ska göras i flash. Min tanke är att det ska vara möjligt att läsa guiden, som ligger i ett popupfönster, samtidigt som man utför åtgärderna på sidan. Är det någon som har något tips på hur man kan få popupfönstret att ligga kvar överst även om man klickar på den underliggande sidan?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-02-12 16:12

Om fönstret är flash, och "sidan" en vanlig HTML-sida låter det svårt. Kanske kan du med JavaScript skala om fönstrena så att de båda får plats på skärmen?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-12 16:21

Skala funkar nog dessvärre inte eftersom sidan innehåller text i liten storlek. En annan variant jag funderat på är att bädda in flashanimationen på htmlsidan men det får inte plats. Måste ju tänka på att det finns folk som kör 800x600.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-02-13 10:06

Jag var otydlig. Jag menar "ändra storlek" på fönstrena alltså.

Men jag blir ändå tveksam. Om du säger att flashen inte får plats på skärmen samtidigt som den andra sidan... då hjälper det väl inte att den ligger i ett eget fönster ovan på? Om skärmytan är för liten kommer den ju ändå att skymma det verkliga innehållet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-02-13 15:29

Jo det kommer att skymma innehållet på htmlsidan. Tanken var att man skulle kunna dra lite i popupen så man kommer åt det man behöver men jag har nu kommit fram till att en smidigare lösning är att göra ett css-lager med hidefunktion så att fönstret kan minimeras istället för att dras åt sidan.

1
Bevaka tråden