Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chef på microsoft säger att Vistas uppföljare kommer 2009

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det står på http://www.pcworld.com/article/id,128888-c,vistalonghorn/article.html

Skulle vilja se den IT chefen som skall uppdatera sin XP datapark till Vista när detta nu är kännt... Tänk dig begära budget för något som redan två veckor efter lansering är gammalt och med Microsofts goda minne dessutom.. Vista i nuvarande form blev just nu idag en DÖD produkt för uppgradering i stor skala.

Var e apple med leopard för PC....? detta kan vara början på nådastöten..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-13 11:25

Ehm, 2009 är två år bort - och produkten kanske inte ens släpps förrän sent 2009.

Tilläggas är att Apples utvecklingscykel senast legat på 12-18 månader mellan releaser så. Och MS har som vana att leverera sent så 2009 blir säkert 2010 vilket är 3 år bort - livet på en vanlig dator ungefär.

Så nej, inget direkt konstigt uttalande skulle jag säga.

Senast redigerat 2007-02-13 11:47
Ursprungligen av Erik.dv:

Ehm, 2009 är två år bort - och produkten kanske inte ens släpps förrän sent 2009.

yep och om man tar i beaktning att man skall testa Vista nogrannt i nuvarande miljö innan utrullning, ja då kan vista ta ett tag att få accepterat och implmenterat i ett arbets flöde som idag troligen redan fungerar tillfredställande efter långt och hårt arbete med tester anpassningar och patcher.. Skulle vista dyka upp i skala på företag innan 2008 skulle det förvåna mig. således att en ny oprövad version skulle komma redan under 2009 skulle sätta ytterligare press.. Men sett ur "ingen arbetslös it tekniker" ja då kan det ju inte bli bättre...men ur ekonomisk och drift säkerhets synvinkel.. jag tror Microsoft har överskattat branschens vilja att köpa bekymmer.:)

Så då kan vi vänta oss att den kommer 2014 alltså?

Ursprungligen av DrRotmos:

Så då kan vi vänta oss att den kommer 2014 alltså?

Ungefär. Borde inte komma tidigare, iallafall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-15 01:11

Vista luktar Windows ME

Ursprungligen av fredHo:

Vista luktar Windows ME

en bra summering!:)

Jag har varit på några seminarier/workshops om Longhorn Server, och det var tydligt att man (= Microsoft) numera resonerar i ganska strikta 4-årscykler; 2 år efter ett OS släpps kommer en R2-revision, och 4 år efter kommer ett ersättande OS.

Longhorn Server är schemlagd till att släppas i november i år (enligt Kevin Lane, Lead Program Manager Windows Server TAP Programs), och sedan R2:as i årsskiftet 2009/2010.

Vista skall följa samma mönster (enligt Kevin Lane), men ligger ett år före i sin cykel. Vista borde därför komma med en R2:a (eller vad det kommer heta) åsskiftet 2008/2009.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-15 20:43

Paul Thurrott från Windows weekly säger att de två nästkommande versionerna av Vista kommer att heta SP1 och SP2 (Service Pack 1 och Service Pack 2). Vilket inte är så smickrande då det är fråga om buggfixar.

MS måste ju alltid snacka om vad de har på gång så att folk inte börjar se sig om efter alternativ. Hur mycket var inte vaporware med Vista? Någon som minns WinFS?

Vinklad rekommenderad läsning: http://www.roughlydrafted.com (för dig som redan tycker att Apple är bäst)

Kommer vista att gå att köras på mac???:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-16 00:16
Ursprungligen av broder_olle:

Kommer vista att gå att köras på mac???:D

Hands On: Running Vista Home on a Mac

Inte bara kommer att köra, det går att köra.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-02-15 21:57

Japp, finns nån tråd där medlemmen ovsing (tror jag) installerat Vista.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-15 22:35

Microsoft har fortfarande ingen smak.

och ingen kultur

1
Bevaka tråden