Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla poster försvinner i iCal

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp

jag gjorde misstaget att ladda ned ett program som heter Ghostaction som rekomenderades på MacWords nyhetssida för nån dag sedan. Efter att ha klickat på knappen Sync så snurrade den ett tag men sen verkade ingenting hända - dvs först.

Men när jag öppnade iCal för att göra en ändring upptäckte jag att alla mina poster hade blivit raderade. Ingenting fanns kvar. Inga kalendrar, inga uppgifter, ingenting.

Nåväl - jag hade ju en säkerhetsbackup som jag gjort för någon vecka sen, så det var ingen panik. Startade iCal igen och valde att återgå till kopia av databas. Enkelt fixat - trodde jag. Min gamla almanacka kom upp igen, men efter ett par minuter försvann den helt av sig själv.

Aha tänkte jag - Ghostaction hade kanske lagt upp en helt blank almancka på .Mac och nu synkade iCal sig själv och hämtade den tomma almanackan som om den var den sist skapade. Så jag slog av alla synkrutiner - med .Mac och internt.

Men inte heller det hjälper. Vad jag än gör så försvinner alla almanackor etc efter ett par minuter.

Jag har prövat att kasta pref filen, men det hjälper inte. Jag har kollat via en annan dator att backupen på .Mac är helt ok, så det kan inte ha med synkningen med .Mac att göra.

Finns det någon där ute som kan hjälpa mig - för jag måste verkligen ha mitt iCal för jobbets skull. Och jag vet inte om man kan ominstallera bara den delen av Tigern.

Jag har sett på nätet att något likande kunde hända om man installerade ett sync program som synkade iCal mot Palm, men tyvärr kunde jag inte komma åt sidan på MacFixit eftersom de krävde medlemsskap.

Är det någon som har tillgång till Mac Fixit?

Jag vet inte vad som hände med min fråga, men symbolen till vänster är grå istället för svart och det verkar inte vara någon som läst mitt nödrop. Det är ovanligt för tidigare har jag fått svar nästan direkt om jag lagt ut en fråga

Är det någon som har tillgång till MacFixit - är det värt att satsa på? Jag får väl köpa ett medlemskap där ändå, om det är värt pengarna.

Mvh Crister

1
Bevaka tråden