Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra alternativ till Cyberduck?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-12 17:32

Någon som har något bra ftp-alternativ till Cyberduck?

Har använt det ett tag och gillar det, fast det är hänger sig allt för ofta (både före och efter senaste update). Låser även findern för ett tag samtidigt som det hänger sig - så... har ni några förslag till program som är lika trevligt fast mer stabila så skriv, skriv, skriv!

Danke!

http://www.panic.com/transmit/

Transmit är väl ganska väl ansett. Kostar dock pengar. Använder själv CyberDuck och blir arg varje dag. Dumsnål heter det

Transmit är väl värt de (få) kronor det kostar tycker jag. Aldrig något strul med det programmet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-12 19:06

Cyberduck är kanonbra, i synnerhet som det är gratis, men som alternativ finns ju Transmit.

Jo.. Jag gillar egentligen Cyberduck jag också. CD har mycket trevligare gränssnitt än Transmit. Problemet är att CD har börjat crascha en väldans massa och det har inte löst sig genom att ta bort prefs:en heller. Hoppas de får ordning på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-12 19:46

Förr i världen, på 1900-talet, använde man ju Fetch, men det är långsamt jämfört med Cyberduck och Transmit.

På 1900-talet! Min morfar är ju född på 1900-talet!

Fetch såg ju ut att ha ett trevligt utseende om inte annat. Man kanske skulle snabbprova. Man (jag) har ju ändå inget bättre för sig (mig).

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-12 23:04

Ja, Cyberduck är jättebra och smart... bortsett från buggar ex. som att man inte kan dra en fil från listan på ftp'n man är inloggad på för att spara på datorn utan att det krashar. Man kan förvisso lära sig att ctrl klicka, spara och allt det där - men det är seeeegt och knappast värt ...tiden.

Ska kolla de andra alternativen - tack!

1
Bevaka tråden