Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika RAM i MacBook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag haft min fina, vita MacBook sedan september 2006.
Jag vägrar att byta tillbaka.
Det hela bara... flyter på...

Men visst, med en 1.83 Ghz-modell och 512 RAM så får man ju badbolla lite då och då.
Så jag funderade lite på det.
Det sitter ju två pinnar med 256 mb minne i varje nu, om jag skulle byta ut en mot en 1 GB-pinne, skulle det... gå bra?

Jag pratade lite om det med min dator-kunniga kompis som kan det här med hårdvara (jag vill bara att det ska funka), som sade att datorn kunde bli instabil.
Är det så? Kanske ska jag vänta tills jag får råd att köpa två pinnar med 1 GB?

Senast redigerat 2007-02-11 22:44

Den blir nog inte instabil av det men prestandamässigt så blir det bättre med lika stora minnen.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303721

Jag har 1GB+256MB och jag klagar inte.
Mitt 1GB är ett Kingston-minne

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-12 19:01
Ursprungligen av ApollonDeux:

Nu har jag haft min fina, vita MacBook sedan september 2006.
Jag vägrar att byta tillbaka.
Det hela bara... flyter på...

Men visst, med en 1.83 Ghz-modell och 512 RAM så får man ju badbolla lite då och då.
Så jag funderade lite på det.
Det sitter ju två pinnar med 256 mb minne i varje nu, om jag skulle byta ut en mot en 1 GB-pinne, skulle det... gå bra?

Jag pratade lite om det med min dator-kunniga kompis som kan det här med hårdvara (jag vill bara att det ska funka), som sade att datorn kunde bli instabil.
Är det så? Kanske ska jag vänta tills jag får råd att köpa två pinnar med 1 GB?

Det går alldeles utmärkt att köra med med en 1GB pinne och behålla den ena 256'an.
Det stämmer nog som Niklas säger att prestandaskillnaden kan ses som marginell.
Givetvis blir ju två 2GB pinnar så mycket bättre men jag tycker inte att du ska vänta. 1,25GB är så mycket bättre än 512MB!!!

Ursprungligen av Macsimal:

Det går alldeles utmärkt att köra med med en 1GB pinne och behålla den ena 256'an.
Det stämmer nog som Niklas säger att prestandaskillnaden kan ses som marginell.
Givetvis blir ju två 2GB pinnar så mycket bättre men jag tycker inte att du ska vänta. 1,25GB är så mycket bättre än 512MB!!!

Då blir det att investera i ett sådant den 25:e!
Marginellt? Aja, så petig är jag inte. Bara det funkar!
Tack för hjälpen, annars!

1
Bevaka tråden