Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Idé till plugin till iTunes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allesammans!
Till att börja med, jag vet inte om denna del av forumet är rätt, men tråden får väl flyttas annars...

Saken är den att jag har en idé till ett plugin till iTunes. Ofta när jag låter datorn stå och spela webradio hör jag en bra låt. Ofta missar jag att kolla vilken låt och grupp det är som spelas för tillfället. Visst vore det bra att med hjälp av fjärrkontrollen kunna lägga in aktuell artist och låt i en lista? Att få in låtinfon i en enkel textfil borde väl gå? iTunes presenterar ju informationen...

Alltså, när jag hör en bra låt trycker jag t.ex. på "+" på fjärren, aktuell låt och artist läggs då in i en textfil. Nästa gång jag hör en bra låt trycker jag på "+" igen och nyss nämnda textfil fylls på med ytterligare info osv.

En annan sak som jag skulle vilja ha är möjlighet att betygsätta en låt med hjälp av fjärren.

Snälla, ge mig inte verbalt kompanistryk nu efter mina galna idéer! Någon som har ett tips på liknande funktioner eller som kanske t.o.m kan knacka lite kod själv?

/M

Det där låter ju som en utmärkt ide! Jag hade väl kunnat koda något sådant, problemen är dock två!

1. Jag har ingen fjärrkontroll
2. Jag har ett antal deadlines på andra projekt just nu.

Möjligheterna är trots detta en:

1. Ill be back!

Ok, håller tummarna!

Nå?
En annan lösning var Salling Clicker. Grymt bra program!
Genom att styra iTunes med mobiltelefonen via SC så ser jag i telefonens display vad som spelas. Rekommenderas!

Ursäkta mig om jag kapar tråden nu men jag har också funderat på en sak.
Jag skulle vilja ha valet att kunna använda - tecken när jag söker på låtar i Itunes.
Till exempel för att få bort instrumental låtarna jag har nu, finns det något sätt att göra det här på?
Ursäkta igen för trådkapningen

Kapa på du, det håller ju tråden vid liv.
Om det är hela album med instrumental musik så kan du ju ge dem en egen genre. Det har jag gjort med mindre önskvärd musik, funkar bra att söka då.

problemet är ju att det är blandat.

XXXreal.mp3
XXXinstrumental.mp3
Jag kan ju sortera men det vore ju smidigt om det bara gick att skriva minus innan

1
Bevaka tråden