Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson K610 iSync plugin.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-30 18:43

Är det jag som är dum i huvudet eller finns det ingen gratis enkel plugin till iSync ute än?

Oavsett hur jag söker så hamnar jag tillsut på någon sida som ska ha betalt för kalaset?

Jag känner mig inte så tekniskt bevandrad så jag ger mig på tricket som någon annan skrev att man kunde "hacka" sig igenom det.

Så är det någon som vet var man kan hitta en enkel plugin som man kan ladda ner gratis så att en K610 funkar med iSync?

Vore tacksam för svar.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 10:14

Sådär hittade äntligen en plugin som funkade!

http://home.no.net/havards5/K610_iSync23.zip

På denna sida kan man sen se hur man ska göra för att få det o lira. Hela rubbet är iofs på franska men man fattar hyffsat ändå.

http://www.blogeek.ch/index.php?2006/08/05/544-rendre-le-k610i-compatible-isync

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-20 10:18

Jag översatte sidan med babelfish! Ingen match att fixa till det då!

Tack Ian.C för länken

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-01-20 11:05

Några veckor gammal tråd, men frågan passar in just här.

Hämtade och installerade pluggen från länken i inlägget ovan och det fungerar utmärkt med min k800.
Jag syncade över min adressbok från mobilen till macen, har gjort några redigeringar på mina kontakter.
Men... Hur bär jag mig åt nu ifall jag vill föra tillbaks mina redigerade kontakter, utan att det skapas dubletter i mobilen?

iSync borde hålla reda på vilka ändringar du gjort och när. Om senaste ändringen av en kontakt gjorts i datorn kommer den ändras på telefonen och vice versa. Inga dubletter skapas med andra ord. Så funkar det på min k610i iaf.

Ursprungligen av Elamite:

...Om senaste ändringen av en kontakt gjorts i datorn kommer den ändras på telefonen och vice versa. Inga dubletter skapas med andra ord...

På vilket sätt uppdaterar du ev. ändringar på kontakter?
Via Adressboken skickar lyckas jag bara skicka över kontakterna som vCards, och då skapas dubletter.

Ursprungligen av daniels:

På vilket sätt uppdaterar du ev. ändringar på kontakter?
Via Adressboken skickar lyckas jag bara skicka över kontakterna som vCards, och då skapas dubletter.

Jag synkroniserar alltid med iSync, d.v.s. jag startar iSync och trycker på knappen 'Synkronisera'. Gör jag det spelar det inte någon roll om jag ändrar i adressboken på datorn eller i telefonen. Samma gäller för iCal. Detta förutsätter att iSync har stöd för den telefon (finns inte det finns det ofta plug-ins att hitta) samt att du har lagt till enheten.

Fint!
Via iSync fungerade det utmärkt - Men drygt att varje redigerad kontakt märks upp med ett - (ex: Namn -). Varför? Någon med liknande problem?
Tack för info'n.

Ursprungligen av daniels:

Fint!
Via iSync fungerade det utmärkt - Men drygt att varje redigerad kontakt märks upp med ett - (ex: Namn -). Varför? Någon med liknande problem?
Tack för info'n.

Jo, jag får samma problem. Vet inte riktigt vad det beror på... Blir det likadant för er som syncar telefoner som har inbyggt stöd i iSync?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-03 21:17

Senaste iSync 2.4 ska väl ha stöd för SE K610i!?
Varför hittar då inte programmet min lur?

Ursprungligen av Le:

Senaste iSync 2.4 ska väl ha stöd för SE K610i!?
Varför hittar då inte programmet min lur?

Jag har senaste iSync och synkar fint med min K610i. Har du parkopplat din mobil med datorn?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-03 22:47
Ursprungligen av Mikael E:

Jag har senaste iSync och synkar fint med min K610i. Har du parkopplat din mobil med datorn?

Ja, nu har jag det........................
Och så mycket bättre det blev.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-31 00:08

Bugg i iSync 3?

Jag har just uppgraderat från Tiger till Leopard, och det har funkat smärtfritt sånär som på iSync. Jag har en SE K610i, och före uppgraderingen synkade jag den med Adressboken och iCal via iSync, alltid helt problemfritt.

Efter uppgradering till Leopard (och iSync 3) går det inte längre att synkronisera kontakterna i telefonen med Adressboken. Synkroniseringen (via Bluetooth) går igång, men avbryts efter en stund av ett felmeddelande i OS X och i telefonen.

Har skumläst lite om en massa tredjepartsplugins för SE-telefoner, men det skall väl inte behövas? Det funkade ju som sagt klanderfritt i Tiger. Och iCal-synkronisering fungerar fortfarande.

Någon som har en idé?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-07-03 21:35
Ursprungligen av daniels:

Fint!
Via iSync fungerade det utmärkt - Men drygt att varje redigerad kontakt märks upp med ett - (ex: Namn -). Varför? Någon med liknande problem?
Tack för info'n.

Jag har för mig att den gör så när den saknar text i antingen för- eller efternamnet. Kan det vara ett uppslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-11 23:07
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-07-03 21:19
Ursprungligen av acke:

Inte längre.

1
Bevaka tråden