Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart eller Vit?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-02-08 14:02

Vilken färg har du på din MacBook och va har de olika färgerna för nack- och fördelar...

Vit är billigare. Tror att vit klarar slitage bättre, svart märks mer när man fingrar på den. Dock är Svarta MB coolare. Min är vit.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-02-08 14:05

Jag tycker det är synd att man inte kan ha en svart med sämre prestanda..

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-10 22:43

Det är ju nån prestigegrej, man skall visa att man har den dyraste när man har den svarta.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-02-10 23:05

Jag har en vit Macbook men om jag skall vara ärlig så blev det en vit för att de var "lite'" billigare. Dock är jag glad nu i efterhand då jag sett några svarta som har blivit slitna.

Det kan iof bero på att jag bara har intalat mig detta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-11 01:00

Jag har fått intrycket att på den svarta modellen så syns slitage mycket mer än på den vita, då de svarta ytorna slits och blir blanka på t.ex styrplattan.

Vit känns ju lite mer "Macigt" och eftersom jag är en switcher så var ju den vita färgen självklar för mig. Ville byta sida med besked...;)

Nja jag tog svart, fattade faktiskt inte att den var dyrare men jag är nöjd, känns lite ovanligt på något sätt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-11 15:10

Jag har en Macbook Pro, men om jag skulle få för mig att köpa en Macbook skulle jag välja en svart. Visst, tangenterna och styrplattan blir blanka med tiden, och allt damm syns. Men å andra sidan gulnar vita datorer och ser snabbt gamla ut. Lite slitage är bara vackert: det ger patina åt datorn...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-15 12:33

Köpte mig en Svart MB för ungefär 2-3 veckor sen och trvis som en guldfisk i en vattenskål.

Visst syns dammet och fingerflottet tydligare men man får helt enkelt vara lite skötsam och ta hand om den.

Sett de vita MB på MacStore här i London och efter det slitage/våld de blir utsatta för så blir de inte söta... Gulaktig ton mm...

Blev en vit riktigt trevligt. Har inte hitta några nackdelar ännu. Har bara haft min en vecka.

Vem är stackaren som har köpt den dyrare, men vill ha en vit?

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-02-16 01:59

Jag tänkte köpa den vita med samma prestanda som den svarta bara att det är mindre hårddisk

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-21 19:13

Jag har läst nånstans, och sett på någon bild, att alla MB tillbehören är vita oavsett om MB'n är svart eller vit.
Ursäkta mig, men jag tycker det är kapitalt hög tönt/ful-faktor att ha vita sladdar och vit laddare till en läcker svart dator

Vet någon i fall laddare är svart eller vit? till en svart MB?

Finns bara vit laddare, samt vita tillbehör.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-02-21 21:21

Hmmm, känns inte riktigt "färdigtänkt" från Apples sida...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-02-22 08:42
Ursprungligen av Macsimal:

Hmmm, känns inte riktigt "färdigtänkt" från Apples sida...

Har väl varit samma med PowerBook i flera år så.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2007-02-24 03:56

Fick min BlackBook för dryga veckan sedan Är väldigt nöjd.

Hade en vit iBook G4 innan och tyckte att det blev jobbigt med en vit efter tag. All smuts syntes så väl och man blev galen efter all oändlig putsning.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-02-24 14:47
Ursprungligen av drew:

Hade en vit iBook G4 innan och tyckte att det blev jobbigt med en vit efter tag. All smuts syntes så väl och man blev galen efter all oändlig putsning.

Tur att man är pedant Beställde en Vit MacBook igår:cool:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-24 15:13

Saknade ett svarsalternativ. Jag är lyckligt lottat (iaf i den här frågan) och har både ock. En vit hemma och en svart på jobbet...

Som användare (dvs med fingrarna på tangenterna och näsan mot skärmen) gillar jag den matta svarta bättre. Jag gillar inte den vitas "smutsgråa" yta kring tangenterna. Den svarta är också skönare att gå omkring med. Mattheten ger en skönt grepp.

Som betraktare (dvs när man ser den ovansidan av locket) gillar jag dock den blanka vita mer, allra helst när den är nyputsad och glänser.

Har sökt efter svar men inte funnit så jag får väl återuppliva denna tråd.

Varför är den svarta dyrare än den vita macbook? Visst, den svarta har 40gb större hårddisk men inte kan det väl vara så mycket dyrare bara för det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-21 21:14

Du betalar en premie för exklusiviteten, så enkelt är det.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-09-21 23:35

När jag senast var i Stockholm stod det en svart & en vit MacBook bredvid varandra, och jag tycker nog den vita är lite flashigare, det är mer Mac över det. Visst den har några nackdelar likaså har den svarta. Den vita kan bli missfärgad, medans den svarta samlar på sig synligt damm och slitage på tangentbord/touchpad.

Jag har en vit och tycker det är snyggast. Den svarta är alldeles för matt i färgen för att vara (lika) snygg.

1
Bevaka tråden