Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa Trådlöst i Malmö?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 17:58

Hej,

Ska ner till Malmö nu i en vecka och vill helst undvika att surfa rubbet från mobilen.

Hur är det i Malmö finns det många bra hot-spots i City och gärna öppna då? Någon som har tips på mysiga Caféer eller liknande som har trådlösa nätverk?

Tacksam för svar.

http://wifi.spray.se/hotspot/search
Sök efter hotspots i valfri stad.
Wayne´s Coffee i Malmö kanske är ett bra tips?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-04 12:16
Ursprungligen av daniels:

http://wifi.spray.se/hotspot/search
Sök efter hotspots i valfri stad.
Wayne´s Coffee i Malmö kanske är ett bra tips?

Är verkligen Wayne's Coffee gratis? Här i Uppsala vet dom iaf att ta betalt så det sjunger om det via Telias "vad det nu heter" uppkoppling.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-02 19:18

Tack för tipset, verkar dock inte som om de är helt uppdaterade på den där sidan...

Har en massa platser i Sthlm exempelvis som är gratis som inte finns med...

biblioteket är mit stora tips

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-08 21:42

Centrum kryllar med öppna wlan. Aldrig pallat lägga ut all data jag samlat med kismac+gps. Och nu är det ett halvår sen senaste wardriven så en ny borde göras. Men precis som kellogs sa har biblan ett så vitt jag vet.
Undrar hur det gått med projektet att göra ett wlan över hela universitetsholmen och centralstationen, ett bra tag sen jag hörde nått om det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-08 22:56

På Ölcafét på Södra Skolgatan har man på sistone kunnat surfa. De har inte särskilt många kaffesorter (typ en, dvs "svenskt jävla u-landskaffe" som Arne Anka kallade det) men öl finns det fler varianter av...
Även på Tempo som ligger precis intill har det funnits ett öppet nätverk, åtminstone på deras uteservering men det är kanske för kallt nu...

FON kanske skulle vara nått

maps.fon.com

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-02-11 09:07

Re: Centrum kryllar med öppna wlan

Ursprungligen av snutte:

Centrum kryllar med öppna wlan. Aldrig pallat lägga ut all data jag samlat med kismac+gps.

Stämmer nog.
Min kompis tog med sin MacBook till sitt kontor granne-med-stortorget. Han såg 10 nätverk uppe i sin Airport-meny.

"just my two cents"
Björn

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-13 12:17

några tips:
café banjo, falsterbogatan
konst och kaffe, spångatan
st knuts torg, finns en del öppna nät där. går att komma åt t ex från café mys

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-09 17:50

Wayne's har har Homerun, dvs. det kostar.. Jag bor vägg i väg med Wayne's i Dockan Västra hamnen, så du kan ju alltid surfa på min..

1
Bevaka tråden