Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera 10.4 över 10.3 utan formatera.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det vill sig inte att installera 10.4 över 10.3.8 tror jag det är på en G4 733. Går inte att starta på cd Vad göra.:tveksam:

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-02-09 13:59

Kan du inte boota skivan alls? Det låter suspekt.
Datorn ska kunna boota skivan, samt uppgradera installationen.

Du håller in C när du startar datorn med skivan i och inget händer eller?
Testa att håll in ALT så borde du få upp alla bootbara möjligheter vid start.

Troligen har G4:an du försöker installera på ingen DVD-läsare, endast CD-R/RW. Och 10.4 ligger på en DVD-skiva, så det lär inte gå så bra att starta upp på skivan på den datorn.

Det finns 10.4 på CD att beställa.
Alternativt starta G4:an i Target Mode och installera från en annan maskin.

Du kan också kopiera över installationsDVDn till en extern disk (med Skivverktyget) och installera från den.
Dessutom bör du gå upp till 10.3.9 innan du försöker uppdatera till 10.4

Ursprungligen av Tycho Sjögren:

Dessutom bör du gå upp till 10.3.9 innan du försöker uppdatera till 10.4

Det ska inte behövas. Och om du dessutom väljer alternativet arkivera och installera under installationen så gör det ännu mindre skillnad.

Dessutom bör du gå upp till 10.3.9 innan du försöker uppdatera till 10.4

Det var det jag funderade över. Har beställt Tiger på just cd. Vill ej ha dvd. Provat c tangent fungerade ej. Alt skall jag testa ikväll.Targetmode har jag ej heller provat. Se om jag grejjar det. Återkommer och tackar för råden.

Har gått 10.2 -> 10.3 -> 10.4 utan ominstallation...datorn går som tåget ! !

Har provat allt men inser att det kommer inte att fungera. Bortsett Targetmode. Vad är Targetmode???

Targetmode är när man startar upp en dator som en Firewire-disk. Man håller ner T-tangenten under uppstart, och kopplar ihop den med en annan dator via Firewire.

Ursprungligen av ztaafen:

Targetmode är när man startar upp en dator som en Firewire-disk. Man håller ner T-tangenten under uppstart, och kopplar ihop den med en annan dator via Firewire.

...och installerar alltså från den andra datorn med Installations DVD/CD till den önskade hårddisken (som nu är en extern Firewire-disk kopplad på den andra datorn).
Du måste ha en Firewire-kabel tillgänglig.

Ursprungligen av Johan Gunverth:

...och installerar alltså från den andra datorn med Installations DVD/CD till den önskade hårddisken (som nu är en extern Firewire-disk kopplad på den andra datorn).
Du måste ha en Firewire-kabel tillgänglig.

Ja, det där också.

1
Bevaka tråden