Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta nätagg. på iMac G3.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har en slot-loading iMac G3 med trasigt nätaggregat, och en rev. A iMac G3 med ett friskt dito. Kan man flytta över nätagget från den ena iMacen till den andra? Finns det någon guide eller så som man kan använda?

(trasigt agg.)

(helt agg.)

Senast redigerat 2007-02-10 15:43
  • Oregistrerad
  • 2007-02-10 15:35

Om det går så borde det bara vara att byta... skryva loss och ev löda bort kablarna (om det behövs alltså) och sen sätta dit det på samma sätt som det andra satt. Men jag är tveksam om det går... men prova och skriv här sen om det gick eller inte. Fotodokumentera och gör en FAQ om det

Ja, det jag undrade var mest ifall det fanns någon guide eller liknande, typ iFixit.

Men jag ska nog ta och testa. Jag har inte något att förlora, har även rotat en del i rev. A-iMacar.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-10 15:58

Jag sökte lite snabbt på xlr8yourmac.com men hittade inget relevant där heller. Lycka till! Bränner du nätagget på iMacen så har jag en som du kan få köpa för en billig peng

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-10 16:26

Det där är väl en iMac 400 MHz (en blåbärsfärgad Kihei) överst och en iMac 233 Mhz (Bondi Blue) nederst? Två olika modeller? De har inte samma innanmäte.

Ja, det stämmer. Det borde vara en 400 MHz (fick den trasig, så jag vet inte säkert), och en 233 MHz. Så det går alltså inte att ta aggregatet från den ena till den andra? Surt.

Nåja. Någon som har ett agg. till en 400 MHz till salu för en billig peng?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-10 19:16

Du kan nog få tag på en skrotad Kihei mer eller mindre gratis. Inte ska du lägga ner pengar på en sån gammal dator!

1
Bevaka tråden