Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ibooken startar inte ibland

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-01-24 19:52

Jag har en gammal iBook 933, 640 mb som jag kör OS X 10.4.8 på.
Den används mest hemma för att kolla mejl å slö surfa, och så får min hårt pluggande syster låna den.
Jag köpte nytt batteri för ett par månader sedan (original).

Nu har det uppstått ett problem vid ett fler tal gånger.
När jag stänger skärmen och datorn går ner i viloläge, pulsdioden "lever" och när jag sedan öppnar locket så vägrar datorn starta. Jag får hålla inne Powerknappen jätte länge för att stänga av och sedan sätta på igen.
Det blir inte så varje gång, men det blev de nyss, och då vände jag på datorn och tryckte på batteristatus-indikatorn, och den blinkar som en galning på sista dioden.
Jag frågade min syster om det var lite kvar på batteriet när du stängde den sist, men enligt henne så var det iaf inte markerat rött, så måste varit mer än en timme kvar.

Kan det vara så att batteriet som jag köpte för 2-3månader sedan blivit dåligt så jag skall kontakta Apple för garantiärende eller skall jag göra någon kontroll eller något?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2007-01-24 20:08

Ladda ner Coconut battery här

http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/files/coconutBattery_2_5_1.zip

den talar om hur ditt batteri mår

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-01-25 21:22
Ursprungligen av Korsriddaren:

Ladda ner Coconut battery här

http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/files/coconutBattery_2_5_1.zip

den talar om hur ditt batteri mår

Tack skall testa detta imorgon.

När jag kom hem förut så hade datorn suttit på laddning sedan igår, och strömkabeln satt i och lös grönt, öppnade locket inget hände, inte heller när jag gjorde ett "normalstart"-tryck på power, utan jag fick hålla inne på powerknappen för att starta m den och sedan sätta på den igen.

Gah!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2007-02-10 11:09

Njae, det visade inget som iaf jag blev klokare av.

Battery Capacity
Current: 4109
Original: 4400 mAh
93%

Battery-loadcycels: 48
Age of your mac: 24436 months (puh)

  • Medlem
  • 2007-02-10 12:46

Batterikapaciteten ser bra ut enligt ovan, det som verkar knas är dock åldern på din mac. Hade du fått moderkortet utbytt?

1
Bevaka tråden