Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dictonarykommandot fungerar ej

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En funktion jag upptäckte här på forumet här om dagen är ctrl - kommando - d för att få ett markerat ord uppslaget i dictionary. Klockren funktion. Men får den inte alls att fungera. Någon som vet vad det kan vara för fel? Har kollat i kortkommandoinställningarna och det ser helt rätt ut där, men fungerar icke.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-01-05 12:03

Har Du testat med Engelska ord? Orlistorna jag har i min burk är New Oxford American Dictionary och Oxford American Writers Thesaurus..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-05 12:09

fungerar inte för mig heller tyvärr... hade varit guld värt

Det fungerar i alla Cocoa program. (Alltså inte Word)
Prova Texredigeraren eller Pages eller Mail så får du se

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-05 14:54

aha ok. jag trodde att man skulle kunna markera valfritt ord på internet, trycka in kortkommandot och få upp en liten förklaring.

kanske finns det ngt plug-in till firefox som fixar det?

Ursprungligen av bj8:

aha ok. jag trodde att man skulle kunna markera valfritt ord på internet, trycka in kortkommandot och få upp en liten förklaring.

kanske finns det ngt plug-in till firefox som fixar det?

Safari funkar fint... Firefox är ju inte cocoa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-05 15:13

Det fungerar bra om du kör Safari.

Annars kan du ju starta Dictionary-applikationen. (Sök i spotlight efter Dictionary.)

nice! tackar! det funkade fint i mellel. men upptäckte att snabbaste sättet förutom snabbkommandot är att köra .ordetmanvillveta tab dictionary med quicksilver. åh, quicksilver blir bara bättre och bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-05 22:54

fungerar ju riktigt bra i safari måste jag säg. hittar tyvärr inget liknande för firefox som är den webläsare jag tycker är stabilast.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-05 22:58

hittade ett add-on som gör samma sak i firefox nu! dock verkar det inte finnas ngt kortkommando så man får högerklicka på det markerade ordet för att få förklaringen. fungerar riktigt bra i övrigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-06 09:41

Du får gärna berätta var du hittade ditt add-on.

Någon som vet varför Mellel inte vill öppna en sådan där fin liten box alldeles vid ordet man vill slå upp? Istället öppnar den allt i själva dictionary programmet som alltid ligger dold bakom mellel. Lite småirriterande är det. För Mellel är väl ett Cocoaprogram?

1
Bevaka tråden