Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har laddat ner Firefox och vill gömma "hårddisk-firefoxsymbolen"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 16:39

Vad göra? går inte att släppa på HD och lägger jag "firefox 1.5.0.6.dmg" i "Program" så hjälper inte dt heller. det ska vara snyggt på skrivbordet!...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 16:47

stäng av firefox.

ta tag i firefox ikonen i HD. Släpp den i program mappen. Mata ut Firefox disken och starta firefox ifrån program mappen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 18:40

Har ingen Firefoxikon i HD... har bara en Firefox"hådrrisk" som när man klickar på den kommer en ikon fram med en pil åt höger förbi en liten svartvit ikon som slutar vid en mapp med A på. dessutom har jag en firefox ikon i dockan som går upp irök när jag matar ut firefox"hårddisken" som oxå ligger under HD i HD om du förstår...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-02-08 18:59

I denna diskussion finns en bra beskrivning hur du går till väga.http://www.99.se/internet/105760-hur-uppdatera-firefox-allra-enklast.html?highlight=dmg

Senast redigerat 2007-02-08 19:11
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 19:02

a som i application...Du skall allså i den där firefox ikonen dra firefox ikonen till din program mapp. Då kommer den kopieras dit. Att firefox försvinner ifrån dockan där för att du öppnar den genom firefox "disken".

Det kallas att man mountar disken på skrivbordet. Lite svårt att förklara. Men så fungerar de flesta mac programen.

Du hämtar hem en IMG fil som du sedan öppnar. Denna mountar då på skribordet som en "disk" Där i ligger programmet och du måste då dra det till din program mapp. Då kopieras den över till program mappen och du kan nu mata ut den mountade disken och kasta img filen.

Hoppas att du förstår!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 20:29

Tack macro & atomlab! Kan jag slänga allt utom "studsbollen"

så är det klart sen?

Passar på och fråga hur jag flyttar markören i text snabbare än m enbart piltangenterna. kommando funkar till radens början och slut men ibland vill man flytta snabbare i en rad. kan på pc men har precis switchat...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-02-08 20:54
Ursprungligen av ptg:

så är det klart sen?

Japp, sen är det klart, om "studsbollen" är Firefoxsymbolen som du dragit till din "Program" mapp.

  • Medlem
  • 2007-02-08 20:31

Alt + pil
flyttar ord för ord

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 20:42

så enkelt tack! har testat men missat detta.... tack iaf.

Ptg

1
Bevaka tråden