Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Streama iTunesbibliotek från Mac till XBox, hur?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att komma åt mina Macar från min moddade XBox. Jag vill alltså främst kunna komma åt iTuneslåtarna som ligger på mina Macar och spela upp dem via XBoxen. Men i XBox Mediacenter (2.0) när jag väljer valet med "iTunes Network Share (DAAP)" så hittar den inget. Kommer bara upp ett felmeddelande: "Could not connect to network server."
Jag har Personal Filesharing, Windows Sharing och FTP Access påslaget i Share-inställningarna i OS X (10.4.8). Jag har även påslaget att dela ut itunesbiblioteket i iTunes. Varför kan det inte bara fungera direkt som det gör mellan mina två Macar? Vad mer måste man göra för att få det att fungera?

Jag får det inte heller att fungera med att komma åt tjejens Windows-PC varken från XBoxen eller Macarna, fast jag har fildelning påslaget i nätverksinställningarna i Windows. Blir så sjukt less på nätverksstrul. Enda gången det funkar smidigt är när det är fildelning mellan Macar, där bara funkar det utan att man behöver lyfta ett finger.

Har sökt runt och läst här i forumet, men hittar ingen lösning som verkligen fungerar.

Lyckades få det att fungera med Windows nu genom SMB. Fast iTunesstreaming funkar inte från varken Mac lr Windows.
Men att få XBoxen att hitta Macarna verkar omöjligt. :/

  • Oregistrerad
  • 2007-02-08 10:14

Du måste gå in i xboxmediacenters xml fil och ändra det förinställda IP numret för DAAP till det nummer som din dator med itunes har. Den kan inte känna av det själv om du inte ställer in det, knäppt, men så är det.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-08 10:16

Förresten har jag kört både Itunes streaming och smb. SMB känns helt klart bättre för det blir nåt knas med låtnamnen när man kör DAAP.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-08 11:53

connect 360 är ett fint program...

http://www.nullriver.com/index/products/connect360

1
Bevaka tråden