Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte printa, hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Varje gång jag klickar på Print... i vilket program som helst, Word, Excel, Safari etc. så avslutas programmet oväntat. Jag kommer alltså aldrig till menyn för Print alternativen, utan programmet stängs ner direkt.

Detta är mycket enerverande eftersom jag använder min daor i mitt arbete och behöver kunna göra utskrifter. Så om någon har någon aning om vad detta kan vara för något, snälla hjälp.

Mvh,
Nils

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 11:25

? + p funkar inte heller?

Nej

? + p

Vad är det för ett kommando? Att göra kortkommando fungerar hur som helst inte heller programmet stängs "oväntat".

Börja med att starta burken från Installations-DVD'n och kör diskreparationsverktyget.

OK, funkar nu

Hej,
Vet ej vad som var fel men det hjälpte i alla fall att installera om Mac OS X. Nu kan jag printa.

/Nils

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-02-12 12:27

Jag har haft samma problem och den gången var det HP's drivrutiner som var dåliga. De hade en process som hette HP Communications (eller nåt sånt) som låg i bakgrunden och så fort man bytte användare eller kom tillbaka från sömnläge så fungerade inte print-funktionen. Alla program kraschade direkt när man försökte skriva ut.

Tyvärr fanns ingen bättre lösning än att starta om den där processen varje gång man bytt användare eller väckt datorn från sömnläge. Står lite mer här: http://captnswing.net/2004/02/27/fix_hp_officejet.html

1
Bevaka tråden